Fonetičar u radu s djetetom s poremećajima iz autističnog spektra (CROSBI ID 418049)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kunić, Nataša
Dobrić, Arnalda
hrvatski
Fonetičar u radu s djetetom s poremećajima iz autističnog spektra
Rad opisuje način na koji fonetičar radi s djetetom s dijagnozom pervazivnog razvojnog poremećaja (PRP). PRP je jedan od poremećaja u skupini poremećaja iz autističnog spektra kojeg karakterizira slabije jezično razumijevanje, deficiti u komunikaciji i teškoće u govoru. Teorijski dio rada sastaoji se od opisa autizma i njegovih glavnih značajki, opisa sustava obrazovanja za djecu s teškoćama u Republici Hrvatskoj te opisa određenih načina rada po verbotonalnoj metodi koji su korišteni u radu. Fokus ovog rada je na deskriptivnoj analizi dviju audio snimki snimljenih u razdoblju od 5 mjeseci. Sama analiza je podijeljena u nekoliko područja u kojima se očituju djetetove poteškoće kao što su čitanje, pisanje, računanje i komunikacija. Cilj rada je opis rada djeteta i fonetičara te procjena napredovanja kroz proces rehabilitacije. Rezultati pokazuju kako su u djeteta prisutne mnoge karakteristike PRP-a naveden u raznim istraživanjima i medicinskim priručnicima. Pokazalo se da postoje poboljšanja u djetetovu verbalnom iskazu kao što je uporaba dužih i gramatički ispravnijih rečenica te bolje jezično razumijevanje. Sve navedeno upućuje na zaključak kako je rehabilitacija pomogla te kako je poželjno nastaviti uz stalnu profesionalnu podršku.
pervazivni razvojni poremećaj, autizam, deskriptivna analiza, sustav obrazovanja, verbotonalna metoda
nije evidentirano
engleski
The work of a phonetician and a child with Autism Spectrum Disorders
nije evidentirano
pervasive developmental disorder, autism, descriptive analysis, education system, verbotonal method
nije evidentirano
Podaci o izdanju
51
31.01.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb