Samoprocjena i suradnička procjena znanja u nastavi stranoga jezika struke (CROSBI ID 658796)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Skledar Matijević, Ana
hrvatski
Samoprocjena i suradnička procjena znanja u nastavi stranoga jezika struke
Samoprocjena i suradnička procjena znanja alternativne su metode procjene znanja i davanja povratnih informacija, a u svojoj su osnovi strategije koje studentima daju veću autonomiju pri učenju jezika struke, budući da im omogućuju praćenje vlastitoga napretka (tj. napretka svojih kolega) temeljem jasno određenih kriterija. Najčešće se provode putem upitnika za samoprocjenu, a moguće je koristiti i druge načine samoprocjene/suradničke procjene znanja, kao što su, primjerice, intervju, kontrolni popis (eng. check-list), rubrike, vođenje dnevnika, izrada vremenske crte napretka itd. Primjenom ovih metoda procjene znanja studenti stječu uvid u tijek svoga učenja i u svoj napredak, uče primijetiti promjene, kao i uočiti svoje jake strane i potencijalne poteškoće te definirati svoje ciljeve i očekivanja. Osim toga, osvješćuju kriterije prema kojima se znanje procjenjuje. No, možda najvažnije jest to da mogu naučiti učinkovitije komunicirati s nastavnikom o svome učenju i napretku, a tako i podići razinu interaktivnosti nastave. Problem mogu predstavljati nedovoljno precizno pripremljeni instrumenti za samoprocjenu, ali i nedovoljno educirani nastavnici, koji, posljedično, studentima ne daju dovoljno jasne upute za samoprocjenu ili suradničku procjenu znanja. Na primjerima kolegija Engleski jezik za projektni menadžment I i Engleski jezik za projektni menadžment II, koji se izvode na prvoj godini poslijediplomskoga specijalističkog studija Projektni menadžment na Veleučilištu Baltazar Zaprešić, prikazat će se pokušaj primjene samoprocjene i suradničke procjene znanja, metode procjene znanja koje su uvedene s ciljem povećanja usmjerenosti kolegija na studente, tj. pozicioniranja studenta u središte nastavnoga procesa. Razmotrit će se pozitivne i negativne strane primjene ovih alternativnih metoda procjene znanja.
jezik struke, povratne informacije, samoprocjena znanja, suradnička procjena znanja
nije evidentirano
engleski
Self-Assessment and Peer-Assessment in Foreign Languages for Specific Purposes
nije evidentirano
foreign languages for specific purposes, feedback, self-assessment, peer.assessment
nije evidentirano
Podaci o prilogu
80-81.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
II. međunarodna konferencija OD TEORIJE DO PRAKSE U JEZIKU STRUKE
Omrčen, Darija ; Cigan, vesna
Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama
1849-6563
Podaci o skupu
II. međunarodna konferencija - Od teorije do prakse u jeziku struke
predavanje
17.02.2017-18.02.2017
Zagreb, Hrvatska