Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 925182

Terapijsko jahanje: odgojno-obrazovne i pedagoške implikacije


Gvozdanović Debeljak, Aleksandra; Buljubašić - Kuzmanović, Vesna
Terapijsko jahanje: odgojno-obrazovne i pedagoške implikacije // Hrvatski časopis za javno zdravstvo, 13 (2017), 51; 44-54 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


Naslov
Terapijsko jahanje: odgojno-obrazovne i pedagoške implikacije
(Therapeutic Riding: educational and pedagogical implications)

Autori
Gvozdanović Debeljak, Aleksandra ; Buljubašić - Kuzmanović, Vesna

Izvornik
Hrvatski časopis za javno zdravstvo (1845-3082) 13 (2017), 51; 44-54

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
Odgojno-obrazovne implikacije ; pedagoške implikacije ; škola ; terapijsko jahanje ; učitelj
(Teachers ; school ; therapeutic horseback riding ; educational and pedagogical implications)

Sažetak
Terapijsko jahanje razmjerno je poznata, ali još uvijek nedovoljno istražena metoda rada s djecom i mladeži unutar edukacijsko-rehabilitacijskih, odgojno-obrazovnih i medicinskih znanosti. U novije vrijeme snažan poticaj istraživanju ove učinkovite rehabilitacijske metode dali su stručnjaci okupljeni oko udruga i konjičkih klubova koji se profesionalno bave terapijskim jahanjem. Međutim, taj entuzijazam zajednice još uvijek nema većeg odjeka u odgojno-obrazovnoj praksi niti prostora u školskom, po suvremenim nagnućima suradničkom i partnerskom kurikulumu. Stoga je cilj ovoga rada ispitati koliko su učitelji (N=103) upoznati s terapijskim jahanjem i njihovim učincima na emocionalno-spoznajno, socijalno i motoričko područje razvoja djece. Također analizom učiteljevih spoznaja u praksi definiraju se odgojno-obrazovne i pedagoške implikacije terapijskog jahanja u školskom kontekstu. Teorijski dio rada propituje različita polazišta i vidove terapijskog jahanja, raščlanjuje svojevrsnu terminološku zbrku oko definicija i termina vezanih za uporabu konja u terapijske svrhe. Rezultati istraživanja i njihova interpretacija usmjereni su na odgojno-obrazovnu praksu i afirmaciju terapijskog jahanja u školskom kontekstu kao učinkovite metode u otklanjanju prepreka za učenje i sudjelovanje. Pedagoške implikacije istraživanja ogledaju se kroz razvoj partnerskih odnosa škola i udruga za terapijsko jahanje. Važna odrednica toga je izobrazba učitelja, stručnih suradnika, ali i roditelja o različitim vidovima rehabilitacije terapijskim jahanjem i njegovim ishodima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)

Napomena
Rad je prezentiran na 9th International Conference of the Faculty of Education and Rehabilitation Sciences University of Zagreb 17 to 19 May 2017, Croatia, Zagreb



POVEZANOST RADA


Autor s matičnim brojem:
Vesna Buljubašić-Kuzmanović, (265822)