Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Prometni i ekonomski značaj brze ceste Šibenik- Drniš-Knin (CROSBI ID 248388)

Prilog u časopisu | pregledni rad (stručni) | domaća recenzija

Šego, Darijo ; Sladoljev, Jasmina ; Peran, Zdravko ; Baković, Ivica Prometni i ekonomski značaj brze ceste Šibenik- Drniš-Knin // Suvremeni promet, 31 (2011), 5; 486-493

Podaci o odgovornosti

Šego, Darijo ; Sladoljev, Jasmina ; Peran, Zdravko ; Baković, Ivica

hrvatski

Prometni i ekonomski značaj brze ceste Šibenik- Drniš-Knin

U posljednjih nekoliko godina u Republici Hrvatskoj intenzivno se ulaže u razvoj mreže autocesta i brzih cesta. Pitanje koje se pri tome nameće je kakav će utjecaj spomenuta izgradnja imati na regionalni razvoj. U ovom radu daje se pregled značaja izgradnje brze ceste Šibenik-Drniš-Knin na regionalni razvoj. U Hrvatskoj je izgrađeno i pušteno u promet 1.240, 7 km autocesta, 6.571, 60 km državnih cesta. Na autocestama ima tunela dužine 44.012 m, a na ostalim cestama dužina tunela je 7.872 m. Investiranje u izgradnju nove prometne infrastrukture, jedan je od preduvjeta razvoja regija koje se nalaze pod posebnom državnom skrbi poput grada Knina i grada Drniša u Šibensko-kninskoj županiji. Jedan od osnovnih uvjeta gospodarskog razvoja danas jest i kvaliteta ukupnoga prometnog sustava – posebno cestovnog prometa kojim danas teče najveći dio prometa robe i ljudi. Dok je izgradnjom autocesta Zagreb-Split Šibensko-kninska županija kvalitetnije povezana sa sjeverozapadnom Hrvatskom te dalje sa zemljama EU u isto vrijeme zabrinjava loša poprečna cestovna povezanost Šibenika kao županijskog središta s gradovima Drnišem i Kninom te s prostorom zapadne Bosne kojemu je ovo najbliži izlazak na Jadransko more. Za Šibensko-kninsku županiju ovo je primarna cestovna arterija koja povezuje gotovo 80 % stanovništva Županije. Dostupnost infrastrukture temeljna je pretpostavka rasta i zapošljavanja, jer utječe na kvalitetu i raznovrsnost poslovnih prilika, ali i sveukupnu privlačnost zemlje za poslovanje i investicije. Brza cesta u svakom slučaju najveći utjecaj bi imala na gospodarski razvoj i demografsku obnovu Knina, Drniša i okolnih mjesta koji su pod posebnom državnom skrbi što bi se reflektiralo i na razvoj gospodarstva u cijeloj Šibensko-kninskoj županiji.

brza cesta Šibenik-Drniš-Knin ; promet ; gospodarstvo ; turizam

nije evidentirano

engleski

Traffic and Economic importance of expressways Šibenik – Drniš – Knin

nije evidentirano

Šibenik-Drniš-Knin highway ; transport ; economy ; tourism

nije evidentirano

Podaci o izdanju

31 (5)

2011.

486-493

objavljeno

0351-1898

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport, Ekonomija