Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj izgradnje Logističko-distribucijskog centra Šibenik na gospodarski razvoj (CROSBI ID 417975)

Ocjenski rad | specijalistički sveučilišni poslijediplomski rad

Šego, Darijo Utjecaj izgradnje Logističko-distribucijskog centra Šibenik na gospodarski razvoj / Jurčević, Marinko ; Babić, Darko (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2013

Podaci o odgovornosti

Šego, Darijo

Jurčević, Marinko ; Babić, Darko

hrvatski

Utjecaj izgradnje Logističko-distribucijskog centra Šibenik na gospodarski razvoj

Logistika kao sastavni dio nekog manjeg ili većeg poslovnog sustava traži nove pravce racionalnog poslovanja uz prilagođavanje sve većim zahtjevima tržišta i potrošača te mogućnostima brze reakcije na tržišne promjene. Sa razvojem i transformacijom logistike kao dijela prometa, od tržišta proizvoda prema tržištu potrošača logističkih proizvoda ili usluga sve je jači pritisak konkurentskih tvrtki na tržištu jer visoka razina proizvoda ili usluge, brza i fleksibilna isporuka, kratko vrijeme isporuke, velika kvaliteta, odgovarajuća cijena za adekvatni i naručeni proizvod ili uslugu, postali su važni i jedan od ključnih čimbenika konkurencije. Glavni zadatak logistike je krajnjem potrošaču ili kupcu omogućiti sustav "pravi proizvod na pravom mjestu u pravo vrijeme", koji seže od dobave potrebnih sirovina proizvođača do stavljanja gotovih proizvoda na police trgovina, gdje ključno mjesto imaju logističko-distribucijski centri. Logističko-distribucijski centri predstavljaju suvremeni objekt u kojem se prihvaća, čuva, dorađuje i priprema roba za daljnju distribuciju do kupca. Oni kao mjesta koncentracije robnih tokova privlače različite tvrtke i postaju mjesto koncentracije velikog broja različitih logističkih usluga (sa povećanjem broja usluga i korisnika povećava se i njegov značaj), također tretiraju se i kao elementi koji mogu osigurati i čitav niz ekonomskih i drugih ciljeva kao što su poboljšanje ekonomske strukture u području gdje se nalaze, poboljšanje investicijske klime područja u kojem se nalaze, povećanje standarda lokalnog stanovništva, rasterećenje prometnica, poboljšanje ekoloških uvjeta i dr. Korisnici usluga Logističko-distribucijskih centara zahtijevaju kvalitetnu i kompletnu logističku uslugu po sustavu "od vrata do vrata" kao što su brzina, točnost, pouzdanost, sigurnost, kvaliteta, fleksibilnost, ekonomičnost, koje mu mogu ispuniti jedino transportni sustavi ugovoreni na logističkim principima, kooperaciji, koordinaciji i transportnim tehnologijama. Šibensko-kninska županija je jedna od županija u Republici Hrvatskoj, smještena je u središnjoj Dalmaciji, sa sjedištem u Gradu Šibeniku. Ova županiju razvrstava se u srednje razvijene županije u Republici Hrvatskoj. S logističkog stajališta Grad Šibenik trenutačno se nije dobro afirmirao za područje svoje županije, regije Dalmacije i dalje za pružanje logističkih usluga prema Bosni i Hercegovini, ali izgradnjom, opremanjem i puštanjem u rad LDC-a Šibenik, za neprehrambene proizvode, Grad Šibenik i Šibensko-kninska županija dobili bi u gospodarskom i prometnom smislu novu vrijednost, jer logistika kao važna karika industrije donosi dobre i višestruke prednosti i dobiti kako samom gradu, tako i županiji, a i šire. Logističko-distribucijski centar Šibenik predstavljati će mjesto koncentracije robnih i prometno-transportnih tokova, logističkih procesa i troškova, prekrcajnih sredstava i druge opreme, energetskih tokova, financijskog kapitala i kooperativnih odnosa svih onih koji će sudjelovati u njegovom radu i daljnjem razvoju, koji će pripomoći daljnjem gospodarskom i prometnom razvoju Grada Šibenika i Šibensko-kninske županije.

Logističko-distribucijski centar, ekonomski razvoj, Grad Šibenik

nije evidentirano

engleski

The impact of the construction of Logistic-distribution center of Sibenik on economic development

Logistics as an integral part of a small or large business system seeks new ways of rational business and the adjustment of the growing market and consumer’s demands, as well as the possibility to respond quickly to market changes. With the development and transformation of logistics as a traffic integral part of the products market to consumer market of products and logistics services, there has been increasing pressure from competing companies because of the products and services high level, their fast and flexible delivery, high quality, appropriate price, and all that has become an important and one of the key factors of competition. The main task of logistics is to enable its ultimate consumer to "the right product in the right place and at the right time", which goes from the supply of necessary raw materials to the delivery of finished product on the store shelves, where the key location is within logistics-distribution centres. Logistics and distribution centres represent a modern facility in which goods for further distribution to a customer are accepted, stored and finished. Different companies are attracted by those centres which are becoming a place of concentration of a large number of different logistics services (with an increase in the number of providers and users is increasing and its significance), also treated as elements that can provide a range of economic and other goals such as improving the economic structure of the area where they are located, improving the climate for investments in the areas where they are located, increasing the standard of local population, relief roads, improvement of environmental conditions, etc. Users of logistics distribution centres require a high-quality and complete logistic service system according to the "door to the door" principles such as speed, accuracy, reliability, safety, quality, flexibility, and cost-effectiveness, which can be maintained only through transport systems agreed on the principles of logistics, cooperation, coordination and transportation technologies. Sibenik- Knin County is one of the counties within the Republic of Croatia’s territory, located in central Dalmatia, having its seat in the city of Sibenik. This county is classified as a middle-income county in the Republic of Croatia. From a logistics standpoint, the City of Sibenik is currently not well established within its county nor within the region of Dalmatia in providing logistics services to Bosnia and Herzegovina, but with the construction, equipping and commissioning of the LDC Sibenik for non-food products, the City of Sibenik and Sibenik- Knin County in general, would get new value in terms of economy and transport, because the logistics industry as an important link brings good and multiple benefits both to the city, and its county in general. The logistics distribution centre of Sibenik will represent a place of concentration of trade, traffic and transport flows, logistics processes and costs, transhipment means and other equipment, energy flows, financial capital and cooperative relations of all those who will participate in its work and further development, which will help overall economic and transport development of the city of Šibenik and the Šibenik-Knin county.

Logistic-distribution center, economic development, City of Sibenik

nije evidentirano

Podaci o izdanju

102

16.12.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport