Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije (CROSBI ID 248279)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis
hrvatski
Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije
Istraživanje stavova nastavnika osnovnih i srednjih škola Ličko-senjske županije o provedbi inkluzije provedeno je 2017. godine na 197 nastavnika koristeći se Upitnikom o procjeni inkluzivne prakse i sociodemografskim upitnikom. Istraživanje je pokazalo da su nastavnici u ovoj županiji pretežno ženskog spola, između 25 i 55 godina te između 5 i 25 godina radnog staža, pretežno završenog četverogodišnjeg sveučilišnog studija, da imaju dobru suradnju sa stručno-razvojnom službom škole, ali lošu s drugim ustanovama za dobrobit učenika s teškoćama. Što je potpora škole veća nastavnici imaju pozitivnije stavove prema metodičko-didaktičkim aspektima rada, individualizaciji nastave te stručnom usavršavanju i suradnji. Što je suradnja s roditeljima manja nastavnici OŠ imaju pozitivnije stavove prema metodičko-didaktičkom oblikovanju nastave, kompetentniji su u radu, više primjenjuju individualizaciju programa te se više stručno usavršavaju i surađuju. Suprotno, nastavnici SŠ imaju pozitivne stavove prema suradnji s roditeljima ovih učenika. S dobi i nižim obrazovanjem nastavnika stavovi prema uključivanju ovih učenika u sustav su pozitivnij, što je suprotno očekivanjima. Inkluzivna kultura škole saživjela je u školama u Ličko-senjskoj županiji što se vidi iz pretežno pozitivnih stavova nastavnika prema inkluziji, statistički značajno više u OŠ nego u SŠ, ali ima još prostora za njeno napredovanje.
obrazovna inkluzija, osnovne i srednje škole, stavovi, učenici s teškoćama u razvoju, učitelji i nastavnici
nije evidentirano
engleski
Attitudes of Teachers in Lika-Senj County towards the implementation of Educational Inclusions
nije evidentirano
educational inclusion, primary and secondary schools, attitudes, students with difficulties, teachers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
66 (4)
2017.
527-556
objavljeno
0037-654X
1848-0756
Povezanost rada
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti