Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije (CROSBI ID 248279)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 66 (2017), 4; 527-556

Podaci o odgovornosti

Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis

hrvatski

Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije o provedbi odgojno-obrazovne inkluzije

Istraživanje stavova nastavnika osnovnih i srednjih škola Ličko-senjske županije o provedbi inkluzije provedeno je 2017. godine na 197 nastavnika koristeći se Upitnikom o procjeni inkluzivne prakse i sociodemografskim upitnikom. Istraživanje je pokazalo da su nastavnici u ovoj županiji pretežno ženskog spola, između 25 i 55 godina te između 5 i 25 godina radnog staža, pretežno završenog četverogodišnjeg sveučilišnog studija, da imaju dobru suradnju sa stručno-razvojnom službom škole, ali lošu s drugim ustanovama za dobrobit učenika s teškoćama. Što je potpora škole veća nastavnici imaju pozitivnije stavove prema metodičko-didaktičkim aspektima rada, individualizaciji nastave te stručnom usavršavanju i suradnji. Što je suradnja s roditeljima manja nastavnici OŠ imaju pozitivnije stavove prema metodičko-didaktičkom oblikovanju nastave, kompetentniji su u radu, više primjenjuju individualizaciju programa te se više stručno usavršavaju i surađuju. Suprotno, nastavnici SŠ imaju pozitivne stavove prema suradnji s roditeljima ovih učenika. S dobi i nižim obrazovanjem nastavnika stavovi prema uključivanju ovih učenika u sustav su pozitivnij, što je suprotno očekivanjima. Inkluzivna kultura škole saživjela je u školama u Ličko-senjskoj županiji što se vidi iz pretežno pozitivnih stavova nastavnika prema inkluziji, statistički značajno više u OŠ nego u SŠ, ali ima još prostora za njeno napredovanje.

obrazovna inkluzija, osnovne i srednje škole, stavovi, učenici s teškoćama u razvoju, učitelji i nastavnici

nije evidentirano

engleski

Attitudes of Teachers in Lika-Senj County towards the implementation of Educational Inclusions

nije evidentirano

educational inclusion, primary and secondary schools, attitudes, students with difficulties, teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

66 (4)

2017.

527-556

objavljeno

0037-654X

1848-0756

Povezanost rada

Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti

Poveznice