Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 924128

Prilagodba jezičnih vježbi za učenike s poteškoćama čitanja i pisanja


Krumes, Irena; Makarević, Lidija
Prilagodba jezičnih vježbi za učenike s poteškoćama čitanja i pisanja // VIII. međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih : Tematski zbornik
Aranđelovac, Srbija, 2017. str. 505-520 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Prilagodba jezičnih vježbi za učenike s poteškoćama čitanja i pisanja
(Adaptation of language excercises for pupils with reading and writing difficulties)

Autori
Krumes, Irena ; Makarević, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
VIII. međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih : Tematski zbornik / - , 2017, 505-520

Skup
Međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih (8 ; 2017)

Mjesto i datum
Aranđelovac, Srbija, Xx-xx.xx.2018.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Disleksija, materinski jezik, jezične vježbe, poteškoće čitanja i pisanja
(Dyslexia, maternal language, language exercises, reading and writing difficulties)

Sažetak
Rad se bavi prilagodbom usmenih i pismenih vježbi za učenike s rizičnim faktorima za disleksiju u mlađim razredima osnovne škole. S obzirom da se kod većine učenika s ovim specifičnim teškoćama dijagnoza disleksije određuje do trećega razreda, rad učitelja u redovitoj nastavi može utjecati na kvalitetu učenja i života jednog učenika ili manje skupine takve djece s poteškoćama. U Hrvatskoj do danas ne postoji dovoljno pripremljenih materijala koji bi učiteljima pomogli u redovitom programu u radu s djecom koja zahtijevaju individualizirani pristup u području čitanja i pisanja na satu materinskoga jezika. Dosadašnja istraživanja pokazuju da je djece s faktorima za disleksiju do 10%, a učitelji se na visokoškolskim ustanovama nesustavno pripremaju za prilagođen način rada. Isto tako ne postoji sustavna edukacija učitelja o specifičnim teškoćama čitanja i pisanja. Kako bismo unaprijedili položaj učenika s poteškoćama čitanja i pisanja na satu materinskoga jezika, proveli smo akcijsko istraživanje u jednom razredu osnovne škole. Cilj nam je bio obogatiti redovitu nastavu i usmjeriti je na kvalitetniju integraciju učenika s poteškoćama. Odabrali smo i prilagodili pismene i usmene jezične vježbe koje su se primjenjivale u radu s učenikom s dijagnosticiranom disleksijom. Istraživanje je uključivalo i prikupljanje drugih vrsta podataka anketiranjem učitelja i defektologa, a potom i studenata učiteljskih studija. Rezultati su istraživanja pokazali da se prilagođenim nastavnim materijalima i odgovarajućim pismenim i usmenim vježbama može utjecati na promjenu ponašanja učenika s poteškoćama, brže i kvalitetnije usvajanje znanja, a time i na bolju integraciju učenika u razredu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Irena Krumes, (299574)