Prilagodba jezičnih vježbi za učenike s poteškoćama čitanja i pisanja (CROSBI ID 658518)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Krumes, Irena ; Makarević, Lidija
hrvatski
Prilagodba jezičnih vježbi za učenike s poteškoćama čitanja i pisanja
Rad se bavi prilagodbom usmenih i pismenih vježbi za učenike s rizičnim faktorima za disleksiju u mlađim razredima osnovne škole. S obzirom da se kod većine učenika s ovim specifičnim teškoćama dijagnoza disleksije određuje do trećega razreda, rad učitelja u redovitoj nastavi može utjecati na kvalitetu učenja i života jednog učenika ili manje skupine takve djece s poteškoćama. U Hrvatskoj do danas ne postoji dovoljno pripremljenih materijala koji bi učiteljima pomogli u redovitom programu u radu s djecom koja zahtijevaju individualizirani pristup u području čitanja i pisanja na satu materinskoga jezika. Dosadašnja istraživanja pokazuju da je djece s faktorima za disleksiju do 10%, a učitelji se na visokoškolskim ustanovama nesustavno pripremaju za prilagođen način rada. Isto tako ne postoji sustavna edukacija učitelja o specifičnim teškoćama čitanja i pisanja. Kako bismo unaprijedili položaj učenika s poteškoćama čitanja i pisanja na satu materinskoga jezika, proveli smo akcijsko istraživanje u jednom razredu osnovne škole. Cilj nam je bio obogatiti redovitu nastavu i usmjeriti je na kvalitetniju integraciju učenika s poteškoćama. Odabrali smo i prilagodili pismene i usmene jezične vježbe koje su se primjenjivale u radu s učenikom s dijagnosticiranom disleksijom. Istraživanje je uključivalo i prikupljanje drugih vrsta podataka anketiranjem učitelja i defektologa, a potom i studenata učiteljskih studija. Rezultati su istraživanja pokazali da se prilagođenim nastavnim materijalima i odgovarajućim pismenim i usmenim vježbama može utjecati na promjenu ponašanja učenika s poteškoćama, brže i kvalitetnije usvajanje znanja, a time i na bolju integraciju učenika u razredu.
disleksija, materinski jezik, jezične vježbe, poteškoće čitanja i pisanja
nije evidentirano
engleski
Adaptation of language excercises for pupils with reading and writing difficulties
nije evidentirano
dyslexia, maternal language, language exercises, reading and writing difficulties
nije evidentirano
Podaci o prilogu
505-520.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
VIII. međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih : Tematski zbornik
1986-9886
Podaci o skupu
Međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih (8 ; 2017)
predavanje
01.01.2017-01.01.2017
Aranđelovac, Srbija