Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Prilagodba jezičnih vježbi za učenike s poteškoćama čitanja i pisanja (CROSBI ID 658518)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Krumes, Irena ; Makarević, Lidija Prilagodba jezičnih vježbi za učenike s poteškoćama čitanja i pisanja // Unapređenje kvalitete života djece i mladih. 2017. str. 505-520

Podaci o odgovornosti

Krumes, Irena ; Makarević, Lidija

hrvatski

Prilagodba jezičnih vježbi za učenike s poteškoćama čitanja i pisanja

Rad se bavi prilagodbom usmenih i pismenih vježbi za učenike s rizičnim faktorima za disleksiju u mlađim razredima osnovne škole. S obzirom da se kod većine učenika s ovim specifičnim teškoćama dijagnoza disleksije određuje do trećega razreda, rad učitelja u redovitoj nastavi može utjecati na kvalitetu učenja i života jednog učenika ili manje skupine takve djece s poteškoćama. U Hrvatskoj do danas ne postoji dovoljno pripremljenih materijala koji bi učiteljima pomogli u redovitom programu u radu s djecom koja zahtijevaju individualizirani pristup u području čitanja i pisanja na satu materinskoga jezika. Dosadašnja istraživanja pokazuju da je djece s faktorima za disleksiju do 10%, a učitelji se na visokoškolskim ustanovama nesustavno pripremaju za prilagođen način rada. Isto tako ne postoji sustavna edukacija učitelja o specifičnim teškoćama čitanja i pisanja. Kako bismo unaprijedili položaj učenika s poteškoćama čitanja i pisanja na satu materinskoga jezika, proveli smo akcijsko istraživanje u jednom razredu osnovne škole. Cilj nam je bio obogatiti redovitu nastavu i usmjeriti je na kvalitetniju integraciju učenika s poteškoćama. Odabrali smo i prilagodili pismene i usmene jezične vježbe koje su se primjenjivale u radu s učenikom s dijagnosticiranom disleksijom. Istraživanje je uključivalo i prikupljanje drugih vrsta podataka anketiranjem učitelja i defektologa, a potom i studenata učiteljskih studija. Rezultati su istraživanja pokazali da se prilagođenim nastavnim materijalima i odgovarajućim pismenim i usmenim vježbama može utjecati na promjenu ponašanja učenika s poteškoćama, brže i kvalitetnije usvajanje znanja, a time i na bolju integraciju učenika u razredu.

disleksija, materinski jezik, jezične vježbe, poteškoće čitanja i pisanja

nije evidentirano

engleski

Adaptation of language excercises for pupils with reading and writing difficulties

nije evidentirano

dyslexia, maternal language, language exercises, reading and writing difficulties

nije evidentirano

Podaci o prilogu

505-520.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

VIII. međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih : Tematski zbornik

1986-9886

Podaci o skupu

Međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih (8 ; 2017)

predavanje

01.01.2017-01.01.2017

Aranđelovac, Srbija

Povezanost rada

Filologija