Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Loša komunikacija kao liječnička pogreška (CROSBI ID 658494)

Prilog sa skupa u zborniku | kratko priopćenje | domaća recenzija

Jerončić Tomić, Iris ; Mulić, Rosanda Loša komunikacija kao liječnička pogreška // Zbornik radova s međunarodnog kongresa "1. Hrvatski kongres medicinskog prava s međunarodnim sudjelovanjem" / Kurtović-Mišić Anita, Čizmić, Jozo ; Rijavec, Vesna ; Kraljić, Suzana et al. (ur.). Split : Zagreb: Radić, Željko, 2017. str. 445-446

Podaci o odgovornosti

Jerončić Tomić, Iris ; Mulić, Rosanda

hrvatski

Loša komunikacija kao liječnička pogreška

Znanje i umijeće komunikacije preduvjet je djelovanja za mnoge profesije. U zdravstvu je kvalitetna komunikacija s bolesnikom temelj uspješnog liječenja. Izravnim kontaktom moguće je postići zadovoljavajuću suradljivost bolesnika, zadobiti njegovo povjerenje, provesti ga unutar sustava, liječiti i izliječiti. Liječnik mora obavijestiti bolesnika osobno i pravovremeno o svim okolnostima od kojih bi mogla zavisiti njegova odluka o pristanku na liječenje ili odbijanju liječenja. Informacije je liječnik dužan dati bez bolesnikovog traženja i sukladne su priustupu pesonalizirane medicine. Liječnik je dužan obavijestiti bolesnika radi njegove sigurnosti i opasnosti od nastanka štete po njegovo zdravlje. Dobra informiranost je uvjet pristanka na medicinske intervencije, a informirani bolesnici su aktivni sudionici u procesu liječenja i partnerskom odnosu sa zdravstvenim djelatnicima. Kako bismo smanjili mogućnost nastanka pogreške, u cilju očuvanja ugleda struke i zaštite bolesnikovih prava trebali bismo osmisliti i primijeniti obrasce kao i protokol priopćavanja posebno teških vijesti, primjer "Calgary - Cambridge guides". Ovakav pristup mijenja stav bolesnika prema dokumentu kojeg potpisuje i od ironičnog naziva "neinformirani pristanak" postaje stvaran informirani pristanak. Informacije pružaju osjećak kontrole nad događajima tijekom bolesti, a osjećaj kontrole umanjuje strah što bolesniku daje mogućnost da poznatu Hipokratovu rečenicu doživi u novom obliku ; "Neka riječ bude tvoj lijek".

Komunikacija ; informiranost bolesnika ; personalizirana medicina

nije evidentirano

engleski

Poor Communication as a Medical Mistake

nije evidentirano

Communication ; Patient Information ; Personalized Medicine

nije evidentirano

Podaci o prilogu

445-446.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova s međunarodnog kongresa "1. Hrvatski kongres medicinskog prava s međunarodnim sudjelovanjem"

Kurtović-Mišić Anita, Čizmić, Jozo ; Rijavec, Vesna ; Kraljić, Suzana ; ; Mujović Hajrija ; Klarić, Ante ; Cvitković, Miran ; Damjan Korošec, Anđelinović, Šimun ; Vukušić, Ivan

Split : Zagreb: Radić, Željko

978-953-8116-16-2

Podaci o skupu

"1.hrvatski kongres medicinskog prava s međunarodnim sudjelovanjem"

poster

03.11.2017-05.11.2017

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita