Procjena stečenih pedagoških kompetencija učitelja primarnog obrazovanja nakon završenog studija i stručnih usavršavanja (CROSBI ID 248077)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Borić, Edita
hrvatski
Procjena stečenih pedagoških kompetencija učitelja primarnog obrazovanja nakon završenog studija i stručnih usavršavanja
Učitelji moraju trajno usavršavati pedagoške kompetencije u skladu sa suvremenim pedagoškim teorijama didaktike i metodike nastavnog rada. Od kompetentnog učitelja očekuje se da posjeduje specifična stručna znanja te različite pedagoške vještine. Završetkom Učiteljskoga studija studenti stječu različite pedagoške kompetencije potrebne za izvođenje i organiziranje odgoja i obrazovanja učenika primarnog obrazovanja. Suvremeni učitelj treba biti inicijator promjena koji će vršiti kvalitetno u skladu s ciljevima i standardima nastave pa je sustavno stručno usavršavanje prioritet u procesu odgoja i obrazovanja. Stručno usavršavanje učitelja je moguće provoditi i kvalitetnim programima kroz stručne skupove koje organizira AOO. Cilj ovoga istraživanja je ispitati kako učitelji primarnog obrazovanja procjenjuju svoje stečene pedagoške kompetencije nakon završenog studija i stručnih usavršavanja. Uzorak je činilo 150 učitelja primarnog obrazovanja. Sastavljen je upitnik kojim je ispitana procjena učitelja o stečenim pedagoškim kompetencijama nakon završenog studija i stručnih usavršavanja. Istraživanje je provedeno tijekom 2015. Rezultati su pokazali da učitelji primarnog obrazovanja procjenjuju svoje pedagoške kompetencije nakon studija i stručnih usavršavanja dobrima do odličnima. Učitelji iskazuju nedostatak pojedinih pedagoških kompetencija. Svjesni su potrebe za stalnim usavršavanjem pedagoških kompetencija kako bi svoj rad procijenili učinkovitijim i kvalitetnijim.
pedagoške kompetencije, primarno obrazovanje, kompetentan učitelj, stručno usavršavanje.
nije evidentirano
engleski
Assessment of the acquired pedagogical competencies of teachers of primary education after graduation and professional training
nije evidentirano
pedagogical competences, primary education, competent teacher, professional training.
nije evidentirano