Filozofija i kurikul (CROSBI ID 248037)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Raunić, Raul
hrvatski
Filozofija i kurikul
Rad čine tri povezana argumentacijska niza. Prvo, utvrđuju se osnovna deskriptivna i preskriptivna značenja te normativne povezanosti pojmova filozofije, odgojno- obrazovnog procesa i kurikula. Drugo, raščlanjuje se i kritizira metodički ustroj prevladavajućeg obrasca odgojno-obrazovnog kurikula sazdanog na znanstveno-tehnologijskoj i menadžerskoj paradigmi, instrumentalno definiranim ciljevima te bihevioristički potvrđenim i mjerljivim ishodima učenja. Treće, obrazlaže se značaj kritičke, holističke i dugoročne filozofijske perspektive i filozofijske refleksije u promišljanju odgojno- obrazovnog kurikula. Taj se značaj prvenstveno očituje u prepoznavanju slijepih putova. S jedne strane, to su oni sačinjeni od isključivo instrumentalnih ciljeva i tehnologijskih redukcionizama. S druge strane, to su izravne svjetonazorske isključivosti koje u suvremeno doba vrijednosnog pluralizma svoje partikularne supstancijalne vrijednosti nastoje ideologijski nametnuti kao univerzalne.
filozofijska refleksija ; odgoj i obrazovanje ; normativno značenje i ciljevi ; kurikul povijest i pravci ; kritika znanstveno-tehnologijskog i menedžerskog koncepta kurikula
nije evidentirano
engleski
Philosophy and Curriculum
nije evidentirano
philosophical reflection ; education ; normative meaning and objectives ; curriculum: history and theories ; criticism of scientific-technological and managerial conception of curriculum
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Filozofija, Pedagogija