Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Izvan kanona : o parodijskim i satiričnim spjevovima Antuna Gleđevića i Marina Zlatarića (CROSBI ID 248026)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Plejić Poje, Lahorka Izvan kanona : o parodijskim i satiričnim spjevovima Antuna Gleđevića i Marina Zlatarića // Romanoslavica, 52 (2016), 2; 365-374

Podaci o odgovornosti

Plejić Poje, Lahorka

hrvatski

Izvan kanona : o parodijskim i satiričnim spjevovima Antuna Gleđevića i Marina Zlatarića

U radu se polazi od pretpostavke da se parodija, travestija i satira, kao tekstovi s naglašenom intertekstualnom relacijom, ostvaruju ponajprije u književno zrelim, razvijenijim sredinama, a takva je sredina u kontekstu hrvatskoga ranonovovjekovlja bio samo Dubrovnik. Na primjeru spjevova Avdijenca, Prskanja i Prodece Antuna Gleđevića, koji su nastali početkom 18. stoljeća, i spjeva Marina Zlatarića Pisaocu ružne Periegesi s početka 19. stoljeća, utvrđuje se da se parodijski i travestijski i burleskni postupci, mjestimice vješto kombiniraju, i to u funkciji satiričkoga napada na stvarne osobe, no ukupan dojam nije estetski relevantan. Zaključuje se da u dubrovačkoj književnosti 18. stoljeća, u kojoj više nije bilo velikih autora, tema ni žanrova, nisu mogli nastati ni estetski zahtjevniji tekstovi koji ih parodiraju ili travestiraju.

Antun Gleđević, Marin Zlatarić, parodija, travestija, burleska, satira, intertekstualnost (hipertekstualnost)

nije evidentirano

engleski

Outside the Canon : Parody and satirical poems by Antun Gleđević and Marin Zlatarić

nije evidentirano

Antun Gleđević, Marin Zlatarić, parody, travesty, burlesque, satire, intertextuality (hypertextuality)

nije evidentirano

Podaci o izdanju

52 (2)

2016.

365-374

objavljeno

0557-272X

2537-4214

Povezanost rada

Filologija