Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Model predviđanja trajanja oznaka na kolniku (CROSBI ID 417807)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Babić, Dario Model predviđanja trajanja oznaka na kolniku / Ščukanec, Anđelko (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2018

Podaci o odgovornosti

Babić, Dario

Ščukanec, Anđelko

hrvatski

Model predviđanja trajanja oznaka na kolniku

Oznake na kolniku predstavljaju dio prometne signalizacije koji korištenjem i kombinacijom crta, natpisa i simbola oblikuje prometnu površinu te daje informacije vezane uz vizualno vođenje sudionika u prometu. S obzirom na to da su oznake na kolniku u centralnom vidnom polju vozača, predstavljaju značajan element koji doprinosi sigurnosti prometa. Da bi oznake mogle izvršavati svoju funkciju i pridonijeti povećanju sigurnosti prometa, one moraju biti vidljive, naročito u uvjetima smanjene vidljivosti. Upravo iz navedenih razloga vidljivost oznaka na kolniku predstavlja, za sigurnost cestovnog prometa, njihovu najvažniju karakteristiku te se na temelju nje određuje ciklus održavanja, odnosno obnavljanja oznaka na kolniku. U ovom doktorskom radu razvijeni su modeli za predviđanje trajanja oznaka na kolniku za tri najčešće korištena materijala: boje na bazi otapala, termoplastiku te hladnu strukturiranu plastiku. Istraživanje se temelji na podacima dobivenim mjerenjima vidljivosti, odnosno retrorefleksije oznaka na kolniku primjenom suvremene dinamičke metode mjerenja retrorefleksije oznaka. Osim retrorefleksije, s ciljem dobivanja točnih i preciznih modela, na temelju postojeće literature, identificirani su relevantni čimbenici koji utječu na degradaciju retrorefleksije oznaka, a time i na njihovo trajanje. Ti čimbenici su: starost i položaj oznake, prosječni godišnji dnevni promet, aktivnosti zimske službe i prosječno ograničenje brzine na cestama te je njihov utjecaj na trajanje oznaka detaljno statistički analiziran. Istraživanje je ukupno obuhvatilo 115 oznaka izvedenih bojom na bazi otapala ukupne duljine 5 218 km, 30 termoplastičnih oznaka ukupne duljine 579 km te 30 oznaka izvedenih hladnom strukturiranom plastikom ukupne duljine 497, 9 km. Na temelju statističke analize utjecaja pojedinih čimbenika na trajanje navedenih materijala za izvođenje oznaka na kolniku razvijeni su modeli predviđanja trajanja oznaka na kolniku. Razvijeni modeli pokazali su zadovoljavajuću točnost te ih se kao takve može efikasno koristiti za optimizaciju aktivnosti održavanja oznaka na kolniku sve s ciljem povećanja cestovne sigurnosti i racionalizacije troškova održavanja.

oznake na kolniku ; retrorefleksija ; model trajanja ; dinamičko ispitivanje

nije evidentirano

engleski

Road Markings Service Life Prediction Model

nije evidentirano

road markings ; retroreflection ; service life ; dynamic measurement

nije evidentirano

Podaci o izdanju

145

24.01.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport

Poveznice