Uloga nade i samopoštovanja u odnosu ekonomskog pritiska i zadovoljstva životom adolescenata (CROSBI ID 247901)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Brdovčak, Barbara ; Merkaš, Marina ; Šakić Velić, Marija
hrvatski
Uloga nade i samopoštovanja u odnosu ekonomskog pritiska i zadovoljstva životom adolescenata
Cilj je rada bio provjeriti jesu li nada i samopoštovanje moderatori i/ili medijatori u odnosu doživljenog ekonomskog pritiska i zadovoljstva životom adolescenata. U istraživanju je sudjelovalo 348 djece (219 djevojaka) prosječne dobi 15 godina iz sedam osnovnih i četiri srednje škole s područja Grada Zagreba i okolice. Za mjerenje doživljaja ekonomskog pritiska korišteno je osam pokazatelja ekonomskih ograničenja iz Upitnika odgovora na stres (Wadsworth i Compas, 2002). Nada je mjerena Skalom nade za djecu (Snyder i sur., 1997), samopoštovanje kratkom verzijom Rosenbergove skale samopoštovanja (Rosenberg i sur., 1989), a zadovoljstvo životom Kratkom multidimenzionalnom skalom zadovoljstva životom za djecu (Selingson i sur., 2003). Rezultati pokazuju kako samopoštovanje nije moderator, već djelomični medijator u odnosu ekonomskog pritiska i zadovoljstva životom djevojaka. Nada se također pokazala kao djelomični medijator, a ne moderator u odnosu ekonomskog pritiska i zadovoljstva životom djevojaka i mladića. Dobiveni nalazi ukazuju na to da se dio negativnog učinka ekonomskog pritiska na zadovoljstvo životom adolescenata može objasniti kroz nepovoljan učinak ekonomskog pritiska na samopoštovanje i nadu kod adolescenata, odnosno kroz smanjivanje samopoštovanja i nade.
adolescenti, ekonomski pritisak, samopoštovanje, nada, zadovoljstvo životom
nije evidentirano
engleski
The role of hope and self-esteem in the relation between economic pressure and life satisfaction of adolescents
nije evidentirano
adolescents, economic pressure, self-esteem, hope, life satisfaction
nije evidentirano
Podaci o izdanju
27 (1)
2018.
87-108
objavljeno
1330-0288
1848-6096
10.5559/di.27.1.05