Antislika kao koncept: Julije Knifer i samoukinuće umjetnosti u filozofiji (CROSBI ID 60605)
Prilog u knjizi | ostalo
Podaci o odgovornosti
Katarina Rukavina
hrvatski
Antislika kao koncept: Julije Knifer i samoukinuće umjetnosti u filozofiji
Kniferova redukcija forme na jedan jedini ponavljani motiv, motiv meandra i njegove varijacije moguće je sagledati kao tipični primjer visokog modernizma i formalističke definicije slikarstva u Greenbergovu smislu. Usprkos tome, ponavljanje i uporno, gotovo ritualno inzistiranje na jednom motivu ukazuje na određeni stav koji pretpostavlja proces nastanka djela njegovom produktu, odnosno slici. Stvaralački čin se takvim stavom nadaje jednako bitnim ili čak bitnijim od njegovog rezultata čime se dovodi u pitanje poimanje umjetnosti kao skupa isključivo materijalnih objekata. Iako kompozicijski i vizualno Kniferovi meandri pokazuju visok stupanj estetske kvalitete, umjetnikov čin kao osobita konceptualna strategija postaje sastavni dio njegovog izričaja te ga na taj način udaljuje od Greenbergovog modela modernizma. Utoliko Kniferova anti-slika predstavlja više koncept nego predmet čime se dovodi u svezu s onim što Danto uspoređuje s Hegelovim sazrijevanjem pojmovnog: samoukinuća umjetnosti u vlastitoj filozofiji.
anti-slika, konceptualna umjetnost, kraj umjetnosti, modernistički formalizam, umjetnost kao način postojanja
nije evidentirano
engleski
The Anti-painting as a Concept: Julije Knifer and Self-revocation of Art in Philosophy
nije evidentirano
anti-painting, conceptual art, end of art, modern formalism, art as a way of life
nije evidentirano
Podaci o prilogu
145-165.
objavljeno
Podaci o knjizi
Slika i antislika. Julije Knifer i problem reprezentacije
Purgar, Krešimir
Zagreb: Centar za vizualne studije (CVS)
2017.
978-953-55420-3-2