Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

"Francuska cesta" na Biokovu poviše Brela (CROSBI ID 247733)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Belamarić, Josip "Francuska cesta" na Biokovu poviše Brela / "The French Road" on Mount Biokovo above Brela // Ars Adriatica, 7 (2017), 7; 251-268

Podaci o odgovornosti

Belamarić, Josip

hrvatski

"Francuska cesta" na Biokovu poviše Brela

U tekstu se raspravlja o „francuskoj cesti” (1811) koja se od zaseoka Gornji Kričak u Brelima dizala serpentinama, da bi najkraćim putem prešla Biokovo prema Zadvarju. Nije nikad bila dovršena, pa je moguće rekonstruirati sve faze njezine gradnje – od uspostave operativne rampe kojom se pristupalo trasi, do gradnje suhozidnih podzida i pokosa, bankina s jedne ili obje strane ceste, stratifikacije cestovnog postroja od krupnog kamena i s dvostrukim slojem šljunka različite gradacije. Nigdje se drugdje, među sačuvanim primjerima francuskih cesta u Dalmaciji, ne mogu tako lijepo razumjeti tehnologija gradnje, način trasiranja i faze građenja. Projektirao ju je Frane Zavoreo, ingénieur de grand mérite koji je znalački postavio trasu i organizirao radove, prema najboljim standardima moderne cestogradnje. U tekstu se govori i o načinu kojim su građene ove ceste, uz sudjelovanje vojske i mobiliziranog stanovništva.

Francuske ceste u Dalmaciji početkom 19. stoljeća ; javni radovi ; Auguste-Frédéric-Louis Viesse de Marmont ; Frane Zavoreo ; Biokovo ; Brela, Makarska

nije evidentirano

engleski

"The French Road" on Mount Biokovo above Brela

U tekstu se raspravlja o „francuskoj cesti” (1811) koja se od zaseoka Gornji Kričak u Brelima dizala serpentinama, da bi najkraćim putem prešla Biokovo prema Zadvarju. Nije nikad bila dovršena, pa je moguće rekonstruirati sve faze njezine gradnje – od uspostave operativne rampe kojom se pristupalo trasi, do gradnje suhozidnih podzida i pokosa, bankina s jedne ili obje strane ceste, stratifikacije cestovnog postroja od krupnog kamena i s dvostrukim slojem šljunka različite gradacije. Nigdje se drugdje, među sačuvanim primjerima francuskih cesta u Dalmaciji, ne mogu tako lijepo razumjeti tehnologija gradnje, način trasiranja i faze građenja. Projektirao ju je Frane Zavoreo, ingénieur de grand mérite koji je znalački postavio trasu i organizirao radove, prema najboljim standardima moderne cestogradnje. U tekstu se govori i o načinu kojim su građene ove ceste, uz sudjelovanje vojske i mobiliziranog stanovništva.

French roads in Dalmatia in the early 19th century ; public works ; Auguste-Frédéric-Louis Viesse de Marmont ; Frane Zavoreo ; Biokovo ; Brela, Makarska

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (7)

2017.

251-268

objavljeno

1848-1590

1848-7459

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice