Kritičko mišljenje u obrazovanju: dosadašnji doprinosi i otvoreni smjerovi (CROSBI ID 247717)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Buchberger, Iva ; Bolčević, Valentina ; Kovač, Vesna
hrvatski
Kritičko mišljenje u obrazovanju: dosadašnji doprinosi i otvoreni smjerovi
U ovome radu razmatraju se i prikazuju dosadašnje spoznaje o kritičkom mišljenju u području obrazovanja. Svrha rada je prikaz i analiza dosadašnjih znanstvenih doprinosa istraživanja kritičkog mišljenja u obrazovanju kako bi se izradila teorijska podloga i identificirali inovativni pravci budućih istraživanja tog područja. Rad donosi pregled i komentar na određenje koncepta kritičkog mišljenja te prikaz značajnih istraživanja područja kritičkog mišljenja u obrazovanju unutar stranog i hrvatskog istraživačkog konteksta. Nalazi dosadašnjih istraživanja upućuju na važnost razvoja i implementacije poučavanja za kritičko mišljenje s obzirom da ono pospješuje kvalitetu procesa učenja i poučavanja u nastavi. Istraživanja pokazuju da nastavnik ima ključnu ulogu u poticanju razvoja kritičkog mišljenja učenika prije svega kroz primjenu metoda aktivnog učenja i poučavanja. U zaključnom dijelu rada, na temelju određenja koncepta kritičkog mišljenja i prikaza dosadašnjih istraživanja, razvija se konstrukt poučavanja za kritičko mišljenje kroz njegovu kategorizaciju i operacionalizaciju koje ujedno predstavljaju moguće pravce budućih istraživanja.
kritičko mišljenje ; nastavnici ; obrazovanje ; poučavanje za kritičko mišljenje ; učenici
nije evidentirano
engleski
Critical thinking in education: contributions and possible directions
nije evidentirano
critical thinking ; education ; teachers ; teaching for critical thinking ; pupils
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Pedagogija