Hrvatski sustav visokog obrazovanja - između humanizacije i marketizacije znanja (CROSBI ID 60571)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Karajić, Nenad
hrvatski
Hrvatski sustav visokog obrazovanja - između humanizacije i marketizacije znanja
Budući da ne postoji univerzalno određenje znanja i obrazovne ideje, već je ono povijesno, socijalno i kulturno kontekstualizirano, zanimalo nas je mišljenje hrvatske javnosti o ovoj problematici. U tu svrhu, u radu izlažemo i interpretiramo rezultate istraživanja provedenog u prosincu 2010. godine metodom ankete na reprezentativnom uzorku (N=1008) građana Hrvatske. Osnovni cilj rada jest empirijski utvrditi latentne dimenzije i strukturu iskazanih mišljenja hrvatske javnosti o različitim obrazovnim konceptima (liberalni, konzervativni, kapitalistički, pluralistički), sukladno polaznom modelu. Pokazalo se da je prostor obrazovnih koncepata mjeren primijenjenim instrumentom obilježen dvjema dubinskim dimenzijama: svrhovitošću obrazovanja kao intelektualnog i duhovnog razvitka dostupnog širim slojevima društva te, s druge strane, svrhovitošću obrazovanja kao tržišnog proizvoda okrenutog osiguranju visokih materijalnih prihoda i zaradi.
visoko obrazovanje ; svrha obrazovanja ; obrazovni koncepti ; humanizacija obrazovanja ; marketizacija obrazovanja ; hrvatska javnost
nije evidentirano
engleski
Croatian System of Higher Education - Between the Humanization and the Marketization of Knowledge
nije evidentirano
higher education ; purpose of education ; educational concepts ; humanization of education ; marketization of education ; Croatian population
nije evidentirano
Podaci o prilogu
177-202.
objavljeno
Podaci o knjizi
Hrvatski identitet u promjeni? Relacijski identiteti 2
Cifrić, Ivan ; Trako Poljak, Tijana ; Klasnić, Ksenija
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo ; Zavod za sociologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
2013.
978-953-6552-81-8