Vlakom prema jugu: razlikuje li se pogled na svrhu visokog obrazovanja studenata zagrebačkog i mostarskog sveučilišta? (CROSBI ID 658004)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Šaravanja, Marija ; Karajić, Nenad
hrvatski
Vlakom prema jugu: razlikuje li se pogled na svrhu visokog obrazovanja studenata zagrebačkog i mostarskog sveučilišta?
Na području Hrvatske i Bosne i Hercegovine nije rađeno mnogo istraživanja koja se bave propitivanjem komu, odnosno čemu služi visoko obrazovanje te koja bi trebala biti temeljna svrha visokog obrazovanja. Glavni cilj istraživanja bio je ispitati što bi, po mišljenju studenata, trebala biti temeljna svrha i uloga visokog obrazovanja u društvu te primijećuju li razlike između pojedinih pristupa pri određivanju misije i svrhe visokog obrazovanja. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku studenata nastavničkih studija Sveučilišta u Zagrebu (N=136) i Sveučilišta u Mostaru (N=149). Ukupno je ispitano 284 studenta. Rezultati su pokazali da su studenti skloniji humanističkoj koncepciji visokog obrazovanja. Međutim, kad su u pitanju širi koncepti i pristupi visokog obrazovanja, studenti smatraju da bi visoko obrazovanje trebalo služiti osobnoj izgradnji, gospodarskom rastu, lokalnoj i međunarodnoj zajednici, kao i društvenoj pravdi. Iz rezultata je vidljivo da studenti ili još nisu posve upućeni u postojanje različitih obrazovnih koncepata ili smatraju da bi temeljna svrha sveučilišta trebala biti višestruka i polivalentna, kako bi primjereno odgovorila na brojne izazove i promjene u društvu.
neohumanizam, neoliberalizam, svrha obrazovanja, visoko obrazovanje
nije evidentirano
engleski
By train to the South: do the opinions on the purpose of higher education differ between students of Zagreb and Mostar University?
nije evidentirano
higher education, neoliberalism, neohumanism, purpose of education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
1-14.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
3. međunarodna znanstvena konferencija Pedagogija, obrazovanje i nastava
pozvano predavanje
21.10.2016-22.10.2016
Mostar, Bosna i Hercegovina