Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kurikulum roditelja-Novo razumijevanje pojma te suodnosa s školskim kurikulumom (CROSBI ID 657742)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Španja, Sanja Kurikulum roditelja-Novo razumijevanje pojma te suodnosa s školskim kurikulumom // Zbornik znanstvenih radova s međunarodne konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka et al. (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 420-428

Podaci o odgovornosti

Španja, Sanja

hrvatski

Kurikulum roditelja-Novo razumijevanje pojma te suodnosa s školskim kurikulumom

Sažetak: Početak 21. stoljeća obilježen je potragom k cjelovitijem istraživačkom razumijevanju kurikuluma roditelja i kurikuluma škole. Sve veća socijalna raslojenost, kao sastavni dio vladajuće postmoderne paradigme, koju karakterizira ubrzan prijenos informacija i kapitala, globalizacije i otvorenosti u interkulturalnim odnosima te konzumerizam kao primarna funkcija subjekata, uvelike utječe na nove odnose roditelja i škole ( Jamenson, 1991). U društvu pomaknutih vrijednosti u kojemu se indeks sreće mjeri učestalošću potrošnje, gubi se osjećaj mogućnosti bilo kakvih promjena i akcija. Stoga bi kurikulum roditelja kao i njegovo uvažavanje i uključivanje u kurikulum škole trebao biti primarna zadaća razvijanja suradnje između škole i roditelja. Takva bi suradnja bila jednaka simetričnoj komunikaciji u kojoj učitelji ne dominiraju te nisu jedini i isključivi stručnjaci i znalci. U novijoj inozemnoj školskoj praksi razvijeni su brojni komercijalni programi pod nazivom Kurikulum roditelja koji podrazumijevaju poučavanje roditelja bilo roditeljskim vještinama ili pak kako pomoći djeci u postizanju boljih akademskih postignuća ili usvajanja plana i programa školskog kurikuluma. Pri tome se na makro razini obrazovnih sustava, što potvrđuju i brojna istraživanja navedena u ovome radu, ignoriraju utjecaj, iskustvo, kultura, obrazovanje roditelja (Berger 1991) te se time ignorira i kurikulum roditelja. Ovim se radom upozoriti na važnost novog pogleda na kurikulum roditelja te aktivno uključivanje roditelja u oblikovanju školskog kurikuluma. Na taj način osobnim primjerom pokazujemo učenicima kako sudjelovanje u zajedničkim odlukama, međusobno uvažavanje i razvijanje suradnje zaslužuje svaki napor te da osim toga pruža i sjećaj zadovoljstva (Backman i Trafford, 2008).

Kurikulum roditelja, kurikulum škole, suradnja

nije evidentirano

engleski

Parent Curriculum-New Understanding of the Concept and the Relationship with School Curriculum

nije evidentirano

Parent curriculum, school curriculum, cooperartion

nije evidentirano

Podaci o prilogu

420-428.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik znanstvenih radova s međunarodne konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije

Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Aniko

Osijek: Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-314-091-9

Podaci o skupu

Globalne i lokalne perspektive odgoja

predavanje

27.10.2016-28.10.2016

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija