Kurikulum roditelja-Novo razumijevanje pojma te suodnosa s školskim kurikulumom (CROSBI ID 657742)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Španja, Sanja
hrvatski
Kurikulum roditelja-Novo razumijevanje pojma te suodnosa s školskim kurikulumom
Sažetak: Početak 21. stoljeća obilježen je potragom k cjelovitijem istraživačkom razumijevanju kurikuluma roditelja i kurikuluma škole. Sve veća socijalna raslojenost, kao sastavni dio vladajuće postmoderne paradigme, koju karakterizira ubrzan prijenos informacija i kapitala, globalizacije i otvorenosti u interkulturalnim odnosima te konzumerizam kao primarna funkcija subjekata, uvelike utječe na nove odnose roditelja i škole ( Jamenson, 1991). U društvu pomaknutih vrijednosti u kojemu se indeks sreće mjeri učestalošću potrošnje, gubi se osjećaj mogućnosti bilo kakvih promjena i akcija. Stoga bi kurikulum roditelja kao i njegovo uvažavanje i uključivanje u kurikulum škole trebao biti primarna zadaća razvijanja suradnje između škole i roditelja. Takva bi suradnja bila jednaka simetričnoj komunikaciji u kojoj učitelji ne dominiraju te nisu jedini i isključivi stručnjaci i znalci. U novijoj inozemnoj školskoj praksi razvijeni su brojni komercijalni programi pod nazivom Kurikulum roditelja koji podrazumijevaju poučavanje roditelja bilo roditeljskim vještinama ili pak kako pomoći djeci u postizanju boljih akademskih postignuća ili usvajanja plana i programa školskog kurikuluma. Pri tome se na makro razini obrazovnih sustava, što potvrđuju i brojna istraživanja navedena u ovome radu, ignoriraju utjecaj, iskustvo, kultura, obrazovanje roditelja (Berger 1991) te se time ignorira i kurikulum roditelja. Ovim se radom upozoriti na važnost novog pogleda na kurikulum roditelja te aktivno uključivanje roditelja u oblikovanju školskog kurikuluma. Na taj način osobnim primjerom pokazujemo učenicima kako sudjelovanje u zajedničkim odlukama, međusobno uvažavanje i razvijanje suradnje zaslužuje svaki napor te da osim toga pruža i sjećaj zadovoljstva (Backman i Trafford, 2008).
Kurikulum roditelja, kurikulum škole, suradnja
nije evidentirano
engleski
Parent Curriculum-New Understanding of the Concept and the Relationship with School Curriculum
nije evidentirano
Parent curriculum, school curriculum, cooperartion
nije evidentirano
Podaci o prilogu
420-428.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik znanstvenih radova s međunarodne konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Aniko
Osijek: Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-314-091-9
Podaci o skupu
Globalne i lokalne perspektive odgoja
predavanje
27.10.2016-28.10.2016
Osijek, Hrvatska