Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Vrednovanje filološke knjižnične zbirke u suvremenoj visokoškolskoj knjižnici (CROSBI ID 417536)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Mišetić, Marijana Vrednovanje filološke knjižnične zbirke u suvremenoj visokoškolskoj knjižnici / Petrak, Jelka (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2017

Podaci o odgovornosti

Mišetić, Marijana

Petrak, Jelka

hrvatski

Vrednovanje filološke knjižnične zbirke u suvremenoj visokoškolskoj knjižnici

Doktorski rad tematizira vrednovanje filološke zbirke tiskane građe u visokoškolskoj knjižnici s ciljem njezine daljnje izgradnje i transformacije u hibridnu/digitalnu zbirku. Knjižnične su zbirke ishodište knjižničnih usluga. S obzirom na odlike filologije kao znanstvene discipline, njezina predmeta, metodologije, izvora i potreba, filološke su knjižnične zbirke inherentno zbirke tiskane građe. No dostupnost suvremenih komunikacijskih alata te prednosti digitalne informacije dovode do pojave i filoloških sadržaja na novim medijima, koji dijelom istiskuju tiskane izvore informacija, a tradicionalne filološke zbirke usmjeravaju prema procesima transformiranja u hibridne/digitalne zbirke. Vrednovanje aktualnih knjižničnih zbirki tiskane građe korištenjem znanstvene metodologije i standardiziranih postupaka postaje preduvjet spoznavanja i ustanovljavanja pravaca njihove transformacije, daljnje izgradnje, upravljanja i povezivanja, pa uspostava vrednovanja kao strukturiranog sustava trajnih poboljšanja knjižnične zbirke u visokoškolskoj knjižnici ne vodi samo povećanju kvalitete zbirki i usluga, nego djeluje i na povećanje učinka svih obrazovnih i znanstveno-istraživačkih aktivnosti na ustanovi visoke naobrazbe. Doktorski rad u svojemu središnjem dijelu donosi rezultate i raspravu rezultata dvaju empirijskih znanstvenih istraživanja čiji je cilj bilo vrednovanje Zbirke za talijanistiku Knjižnice Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu kao reprezentativne visokoškolske filološke zbirke tiskane građe, pri čemu ono predstavlja prvi korak u procesu transformacije spomenute zbirke tiskane građe u hibridnu/digitalnu zbirku. Predmet prvog istraživanja Zbirke, provedenoga korištenjem kvantitativnih metoda i tehnika, bila je građa Zbirke za talijanistiku, dok je predmet drugog istraživanja, provedenoga metodom ankete u kojoj su ispitanici bili studenti i nastavnici Odsjeka za talijanistiku Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, bilo zadovoljstvo korisnika Zbirkom. Svrha obaju istraživanja bila je utvrditi snagu, nedostatke i potencijal Zbirke, te dati uvid u smjer njezine daljnje izgradnje. Informacijska učinkovitost Zbirke vrednovana je s ciljem njezina povećavanja, pa su rezultati obaju istraživanja interpretirani najprije u kontekstu misije matične ustanove (knjižnica visokog učilišta), obilježja znanstvene discipline, njezinoga predmeta, metodologije, izvora i korisničkih potreba (filologija) te zahtjeva studijskih programa (talijanistika), a zatim s obzirom na reprezentativnost Zbirke, stavljanjem u širi kontekst i izvođenjem zaključaka koje će biti moguće primijeniti i na druge srodne filološke zbirke u visokoškolskim knjižnicama, koje također očekuju procesi uključivanja novih medija te transformacija u hibridne/digitalne zbirke. Rezultatima istraživanja potvrđene su hipoteze postavljene na početku doktorskoga rada te je dokazano da Zbirka za talijanistiku kao zbirka tiskane građe zadovoljava potrebe studijskih programa talijanistike koji se izvode na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i da opravdava svoj dosadašnji profil zbirke tiskane građe s obzirom na odlike filologije kao znanstvene discipline, njezina predmeta, metodologije, izvora i potreba. Provedeno vrednovanje pružilo je metodološki, empirijski i znanstveni doprinos uspostavi vrednovanja filoloških knjižničnih zbirki u visokoškolskim knjižnicama kao dijelu ukupne strategije upravljanja visokoškolskim zbirkama i ostalim uslugama i resursima knjižnica na visokim učilištima.

knjižnična zbirka ; vrednovanje knjižnične zbirke ; analiza knjižnične zbirke ; transformacija knjižnične zbirke ; visokoškolske knjižnice ; filološke knjižnične zbirke ; tiskani izvori ; tiskana građa ; hibridne/digitalne zbirke ; Zbirka za talijanistiku ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

nije evidentirano

engleski

Evaluation of Language and Literature Collections in Contemporary Academic Libraries

nije evidentirano

library collection ; collection evaluation ; collection assessment ; collection management ; academic libraries ; language and literature collections ; print book collections ; hybrid/digital collections ; Italian Studies Collection ; Faculty of Humanities and Social Sciences (University of Zagreb)

nije evidentirano

Podaci o izdanju

XV, 277

10.10.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija, Informacijske i komunikacijske znanosti