Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 920291

Rastezljivost paradigme: "naivno" prema modernom u diskursu hrvatske povijesti umjetnosti i likovne kritike šezdesetih godina


Mance, Ivana
Rastezljivost paradigme: "naivno" prema modernom u diskursu hrvatske povijesti umjetnosti i likovne kritike šezdesetih godina // Ivan Generalić: Djelo, život, vrijeme. Zbornik radova znanstveo-stručnog simpozija povodom 100. pbljetnica rođenja / Špoljar, Marijan ; Kušenić, Helena ; Ćimin, Robert (ur.).
Koprivnica: Muzej grada Koprivnice, 2016. str. 11-18


Naslov
Rastezljivost paradigme: "naivno" prema modernom u diskursu hrvatske povijesti umjetnosti i likovne kritike šezdesetih godina
(The Felxiblity of Paradigm: "Naive" versus Modern in the Discourse of Croatian Art History and Art Criticsm in the 60-ies)

Autori
Mance, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Ivan Generalić: Djelo, život, vrijeme. Zbornik radova znanstveo-stručnog simpozija povodom 100. pbljetnica rođenja

Urednik/ci
Špoljar, Marijan ; Kušenić, Helena ; Ćimin, Robert

Izdavač
Muzej grada Koprivnice

Grad
Koprivnica

Godina
2016

Raspon stranica
11-18

ISBN
978-953-288-097-7

Ključne riječi
naivna umjetnost, modernizam, autentičnost, autonomija, drugost, Mića Bašićević, Grgo Gamulin
(naive art, modernism, authenticity, authonomy, alterity, Mića Bašićević, Grgo Gamulin)

Sažetak
U tekstu se analiziraju temeljne teze teorije naivne umjetnosti koja se je razvijala na području povijesnoumjetničkog i likovno-kritičkog pisanja u Hrvatskoj od kraja pedesetih do početka sedamdesetih godina prošlog stoljeća, poglavito u tekstovima Grga Gamulina i Miće Bašićevića, ali i drugih autora. Osnovna linija analize referira se na pokušaj da se „naivna“ umjetnost odredi prema modernizmu. Smjerajući zaključku o strukturalnoj pripadnosti pojma naivne umjetnosti modernističkoj paradigmi, u tekstu se preko tri za modernizam ključne kategorije – „autentičnost“, „autonomiju“ i „alteritet“ („drugost“) – pokazuje kako ondašnja teorijska misao „naivu“ teži legitimirati upravo pomoću vrijednosti svojstvenih samom modernizmu, afirmirajući naivno stvaralaštvo kao pripadno modernističkom senzibilitetu, odnosno, kao fenomen koji modernizmu dijalektički pripada.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivana Mance (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Mance, Ivana
Rastezljivost paradigme: "naivno" prema modernom u diskursu hrvatske povijesti umjetnosti i likovne kritike šezdesetih godina // Ivan Generalić: Djelo, život, vrijeme. Zbornik radova znanstveo-stručnog simpozija povodom 100. pbljetnica rođenja / Špoljar, Marijan ; Kušenić, Helena ; Ćimin, Robert (ur.).
Koprivnica: Muzej grada Koprivnice, 2016. str. 11-18
Mance, I. (2016) Rastezljivost paradigme: "naivno" prema modernom u diskursu hrvatske povijesti umjetnosti i likovne kritike šezdesetih godina. U: Špoljar, M., Kušenić, H. & Ćimin, R. (ur.) Ivan Generalić: Djelo, život, vrijeme. Zbornik radova znanstveo-stručnog simpozija povodom 100. pbljetnica rođenja. Koprivnica, Muzej grada Koprivnice, str. 11-18.
@inbook{inbook, author = {Mance, I.}, year = {2016}, pages = {11-18}, keywords = {naive art, modernism, authenticity, authonomy, alterity, Mi\'{c}a Ba\v{s}i\'{c}evi\'{c}, Grgo Gamulin}, isbn = {978-953-288-097-7}, title = {The Felxiblity of Paradigm: "Naive" versus Modern in the Discourse of Croatian Art History and Art Criticsm in the 60-ies}, keyword = {naive art, modernism, authenticity, authonomy, alterity, Mi\'{c}a Ba\v{s}i\'{c}evi\'{c}, Grgo Gamulin}, publisher = {Muzej grada Koprivnice}, publisherplace = {Koprivnica} }