Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kako programi nastavničkih fakulteta u Hrvatskoj definiraju/shvaćaju dramsko obrazovanje (CROSBI ID 247208)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Gruić, Iva ; Rimac Jurinović, Maša Kako programi nastavničkih fakulteta u Hrvatskoj definiraju/shvaćaju dramsko obrazovanje // Norma, 1 (2018), 45-56

Podaci o odgovornosti

Gruić, Iva ; Rimac Jurinović, Maša

hrvatski

Kako programi nastavničkih fakulteta u Hrvatskoj definiraju/shvaćaju dramsko obrazovanje

Većina termina kojima se koristimo da bismo opisali dramsko- pedagoški rad s djecom i mladima nejasno je definirana i nekonzistentno se koristi. U radu Kazališna/dramska umjetnost u odgojno-obrazovnom procesu: prijedlog klasifikacije i pojmovnika, u koautorstvu s Jelenom Vignjević) predložile smo podjelu na tri oblika dramskog rada: dramska kultura (obuhvaća osnovna teorijska znanja o kazalištu, analizu i vrednovanje predstava sa ciljem podizanja gledateljske kompetencije), dramsko izražavanje (svi oblici dramskog rada kojima se utječe na razvoj, sazrijevanje i odrastanje pojedinca, a ne na njegovu profesionalnu dramsku formaciju) i dramsko stvaralaštvo (koje naglasak stavlja na razvoj sposobnosti i praktičnih vještina potrebnih za postavljanje i igranje predstave). Ova klasifikacija polazište nam je za analizu programa predmeta povezanih s dramskom pedagogijom na nastavničkim fakultetima u Hrvatskoj. Naime, premda svi nastavnički fakulteti imaju barem poneki predmet koji se bavi dramskom pedagogijom, njihov je pristup raznolik. Usporedba programa pokazuje razlike u sadržajima, što ukazuje na različito razumijevanje potreba budućih odgajatelja i nastavnika i na razlike u očekivanjima od njihove buduće prakse. Druga linija analize uspoređuje vrstu obrazovanja sveučilišnih nastavnika (područje matične struke) koji te predmete predaju, što dodatno pojašnjava sliku o stavu nastavničkih fakulteta prema položaju dramsko-pedagoškog rada u odgojno-obrazovnom sustavu.

obrazovanje nastavnika ; dramske metode u školi ; vrste dramsko-pedagoškog rada

nije evidentirano

engleski

How University Programmes for Future Teachers in Croatia Define and Understand Drama Education

nije evidentirano

teacher training ; drama in schools ; types of drama work

nije evidentirano

Podaci o izdanju

1

2018.

45-56

objavljeno

0353-7129

Povezanost rada

Interdisciplinarne humanističke znanosti, Znanost o umjetnosti