Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Dramsko izražavanje i stvaralaštvo i nastava književnosti u osnovnoj školi (CROSBI ID 657665)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Gruić, Iva ; Rimac Jurinović, Maša Dramsko izražavanje i stvaralaštvo i nastava književnosti u osnovnoj školi // Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije / Radočaj Jerković, Antoaneta (ur.). Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 132-148

Podaci o odgovornosti

Gruić, Iva ; Rimac Jurinović, Maša

hrvatski

Dramsko izražavanje i stvaralaštvo i nastava književnosti u osnovnoj školi

Premda je u Nacionalnom okvirnom kurikulumu iz 2011. Dramska kultura i umjetnost izdvojena kao posebno polje i priključena umjetničkom odgojno-obrazovnom području, i danas se većina dramskih aktivnosti u razredu događa u okviru nastave Hrvatskog jezika. U prvom dijelu rada istražujemo razloge te povezanosti. Neki od njih ukazuju na nastavak tradicije vježbanja govora i učenja jezika u školskim kazalištima, drugi se mogu objasniti utjecajem starije kazališne teorije koja se koncentrirala na dramski tekst, treći odgojnom komponentom koju priča kao forma ima u sebe upisanu, što prirodno vezuje sve oblike dramskog rada s nastavom Hrvatskog jezika. U članku iz 2004. godine (Scensko stvaralaštvo učenika osnovnoškolske dobi) Ines Škuflić- Horvat prikazala je elemente dramskog odgoja u nastavnim programima predmeta Hrvatski jezik. U istraživanju koje predstavljamo u ovom članku provjerile smo prije svega promjene koje su se dogodile od 2004. do danas, analizirajući novije službene dokumente: Nastavni plan i program za osnovnu školu iz 2006. i Nacionalni okvirni kurikulum iz 2011. U nastavku teksta predstavljamo istraživanje o zastupljenosti dramskih sadržaja i osobito dramskih aktivnosti u čitankama za više razrede osnovne škole. Analizirane su tri serije čitanki različitih izdavača, Naklada Ljevak, Profil Klett i Školska knjiga, sa ciljem da se utvrde razlike. Analiza je pokazala da su i u službenim dokumentima i u čitankama najzastupljeniji sadržaji koji se vezuju uz teorijsko razumijevanje drame i kazališta, pri čemu je drama kao književni rod bitno sustavnije obrađena nego njezin izvedbeni aspekt i kazalište kao samosvojna vrsta umjetnosti. Dramske aktivnosti koje potiču na izražavanje i stvaralaštvo prisutnije su u novijim čitankama, što se može barem donekle objasniti i novim službenim dokumentima. Međutim, i među novijim čitankama postoje značajne razlike, što ukazuje na to da važnu ulogu u zastupljenosti i raznovrsnosti dramskih aktivnosti igra i stav autora čitanki o važnosti i prikladnosti dramskih aktivnosti kao takvih.

dramski odgoj ; dramsko područje ; metodička obrada književnoumjetničkoga teksta

nije evidentirano

engleski

Drama activities and literature teaching in primary school

nije evidentirano

drama education ; drama activities ; approach to literary text

nije evidentirano

Podaci o prilogu

132-148.

2018.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-8181-03-0

Podaci o matičnoj publikaciji

Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije

Radočaj Jerković, Antoaneta

Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija, Znanost o umjetnosti, Obrazovne znanosti