Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 920108

Učiteljice i učitelji u Hrvatskoj 1849.-2009.


Batinić, Štefka; Gaćina Škalamera, Sonja
Učiteljice i učitelji u Hrvatskoj 1849.-2009., Zagreb: Hrvatski školski muzej, 2009 (monografija)


Naslov
Učiteljice i učitelji u Hrvatskoj 1849.-2009.
(Teachers in Croatia 1849-2009)

Autori
Batinić, Štefka ; Gaćina Škalamera, Sonja

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Hrvatski školski muzej

Grad
Zagreb

Godina
2009

Stranica
146

ISBN
978-953-7262-12-9

Ključne riječi
učiteljice, učitelji, Hrvatska, 19/20. stoljeće, povijest školstva
(teachers, Croatia, 19th/20th centuries, history of schooling)

Sažetak
Profesionalizacija učiteljskog zvanja s jasno normiranim odredbama o školovanju i osposobljavanju u stjecanju stručnog zvanja, propisanim radnim obvezama, pravima i plaćom, te profiliranja kao jedne od prosvjetnih djelatnosti, razvija se tijekom 19. i prve polovine 20. stoljeća na području hrvatskih zemalja. Od sredine 19. do početka 21. stoljeća obrazovanje učitelja u Hrvatskoj prošlo je razvojni put od dvogodišnjih preparandija do petogodišnjeg sveučilišnog studija i mogućnosti znanstvenog poslijediplomskog studija. Shvaćajući kako je upravo obrazovanje preduvjet i argument njihove strukovne i staleške afirmacije hrvatski učitelji već 70-ih godina 19. stoljeća govore o potrebi fakultetskog obrazovanja učitelja. Put do akademske zajednice trajao je više od jednog stoljeća. Nedostupnost akademskog obrazovanja, s jedne strane, te istinska posvećenost svom pozivu, s druge strane, mnogim su učiteljima tijekom povijesti bile važni poticaji za daljnje stručno usavršavanje i samoobrazovanje, pa su upravo pučki učitelji u velikoj mjeri pridonijeli razvoju niza disciplina odgojnih znanosti u Hrvatskoj.Tijekom više od dva stoljeća razvoja državnog školskog sustava učitelji su jedan od gradivnih čimbenika početnog, od 70-ih godina 19. stoljeća i obveznog osnovnog obrazovanja. Osnivanjem obrazovnih ustanova, učiteljskih škola, stvoreni su uvjeti sustavnog i jedinstvenog obrazovanja učitelja. Tijekom stoljeća i pol postojanja učiteljske škole su se razvile od srednjih stručnih škola u visokoškolske fakultetske stručne i znanstvene ustanove, što je logičan slijed i odraz razvoja pedagoških znanosti, razvoja i osuvremenjavanja ukupnog školskog sustava i unaprjeđivanja općeobrazovnog nivoa stanovništva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Štefka Batinić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Batinić, Štefka; Gaćina Škalamera, Sonja
Učiteljice i učitelji u Hrvatskoj 1849.-2009., Zagreb: Hrvatski školski muzej, 2009 (monografija)
Batinić, Š. & Gaćina Škalamera, S. (2009) Učiteljice i učitelji u Hrvatskoj 1849.-2009.. Zagreb, Hrvatski školski muzej.
@book{book, year = {2009}, pages = {146}, keywords = {teachers, Croatia, 19th/20th centuries, history of schooling}, isbn = {978-953-7262-12-9}, title = {Teachers in Croatia 1849-2009}, keyword = {teachers, Croatia, 19th/20th centuries, history of schooling}, publisher = {Hrvatski \v{s}kolski muzej}, publisherplace = {Zagreb} }