Poučnost u kazalištu za djecu nekad i danas: igrokazi Bosiljke Manojlović Zaninović (CROSBI ID 657659)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Gruić, Iva
hrvatski
Poučnost u kazalištu za djecu nekad i danas: igrokazi Bosiljke Manojlović Zaninović
Između dva svjetska rata počeo se nazirati koncept kazališta za djecu kakvog danas poznajemo, dok se istovremeno, na krilima novih pedagoških metoda, škola sve snažnije otvarala umjetničkom odgoju i prepoznavala potencijale koje takav pristup donosi. U tom periodu, uvjerljivo najobjavljivanija autorica dječjih igrokaza je dubrovačka učiteljica Bosiljka Manojlović Zaninović, čiji su igrokazi predmet istraživanja ovog teksta. Istraživanje započinje razmatranjem pedagoškog kontesta, nastavlja se analizom autoričinih ideja o dramskom načinu rada s djecom koje su implicitno prisutne u tekstovima. U završnom, ključnom dijelu rada, istražuju se načini poučavanja pristuni u igrokazima, i pri tom se koristi 'metodološka rešetka' iz knjige A. Jacksona Theatre, Education and the Making of Meanings (2007), da bi se zatim rezultati usporedili s ranijim istovrsnim istraživanjem suvremenog hrvatskog kazališta za djecu. Zaključci pokazuju kako su se više promijenile poruke nego oblici poučavanja: ono je samo stavljeno u drugi plan i zaogrnuto zabavom.
kazalište za djecu i mlade, poučavanje,
nije evidentirano
engleski
Educational aspect of theatre for young audiences: dramatic texts written by Bosiljka Manojlović Zaninović
nije evidentirano
theatre for young audiences, teaching,
nije evidentirano
Podaci o prilogu
923-934.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
6. Hrvatski slavistički kongres – Zbornik radova sa znanstvenoga skupa s međunarodnim sudjelovanjem
Botica, Stipe ; Nikolić, Davor ; Tomašić, Josipa ; Vidović Bolt, Ivana
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo
879-953-296-127-0
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096