Poučnost i estetska vrijednost u kazalištu za djecu u kontekstu različitosti stavova odgojitelja i kazališnih umjetnika (CROSBI ID 247203)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Gruić, Iva ; Futač, Lana
hrvatski
Poučnost i estetska vrijednost u kazalištu za djecu u kontekstu različitosti stavova odgojitelja i kazališnih umjetnika
Jedan od trenutačno najživljih aspekata rasprave o kazalištu za djecu govori o tome koliko ono mora i/li može biti poučno, a koliko je u njemu značajan umjetnički aspekt, odnosno estetska vrijednost. Gotovo prevladavajući stav u teorijskim tekstovima izrazito je polemičan prema očekivanjima pedagoške zajednice, pa se često i odgovornost za pretjeranu didaktičnost i zastarjelost formi u kazalištu za djecu prebacuje na publiku (odgajatelje, nastavnike i roditelje) koja 'upravo to traži'. Budući da je riječ samo o pretpostavljenim očekivanjima, istraživanje koje ovaj članak prezentira koncipirano je tako da istraži razliku između stavova o kazališta za djecu koje iskazuju odgojitelji i kazališni umjetnici. Fokus je stavljen na razlike u stavovima kad su u pitanju poučna i estetska vrijednost kazališta za djecu, a rezultati su pokazali da se najveće razlike mogu pronaći u procjenama vezanima za estetsku vrijednost, dok su u procjenama ostalih aspekata, uključujući poučnost, bitno manje vidljive.
kazalište za djecu, stavovi odgajatelja
nije evidentirano
engleski
Educational and aesthetic value in TYA in the context of attitudes of artists and educators
nije evidentirano
TYA, teacher's attitudes
nije evidentirano