Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kako određujemo oblast dramske pedagogije i profesiju dramskog pedagoga (CROSBI ID 60460)

Prilog u knjizi | stručni rad

Gruić, Iva Kako određujemo oblast dramske pedagogije i profesiju dramskog pedagoga // Dramsko obrazovanje i samoobrazovanje - Kako do dramskih pedagoških kompetencija – Zbornik radova sa druge nacionalne naučno-stručne konferencije s međunarodnim učešćem / MIlosavljević, Sunčica (ur.). Beograd: BAZAART, 2017. str. 24-27

Podaci o odgovornosti

Gruić, Iva

hrvatski

Kako određujemo oblast dramske pedagogije i profesiju dramskog pedagoga

Dramsku pedagogiju danas možemo odrediti kao sve oblike rada s djecom i mladima koji na bilo koji način u sebe uključuju dramski medij. Ovako široka definicija omogućuje nam da u dramsku pedagogiju uključimo i upoznavanje djece s kazalištem, gledanje predstava, kao i sve oblike dramskog rada, odnosno aktivnog korištenja dramskog medija. Dramska pedagogija, u najširem smislu te riječi, nastala je unutar školskog, a ne kazališnog sustava, puno prije nego što se kazalište odlučilo obratiti djeci i mladima kao specifičnoj publici. Stoljećima su se u okviru škola postavljale i igrale predstave, jasno uokvirene obrazovnim ciljevima (učenje latinskog, savladavanje retoričkih vještina, itd.). Dvadeseto stoljeće, s novim, takozvanim progresivnim pristupom obrazovanju, počelo je razvijati nove pristupe. Razvoj kazališta za djecu u drugoj polovini 20. stoljeća proširio je mogućnosti susreta djece s kazališnom umjetnošću, a novi pedagoški principi doveli su do sve intenzivnijeg uključivanja dramskog medija u odgoj i obrazovanje djece. Pri tom su se iskristalizirala dva usmjerenja: u jednom se dramski medij koristi u svrhu obrazovanja i odgoja (instrumentalizirani oblici, tipično prisutni u školama u okviru redovite nastave) a u drugom prije svega kao medij za kreativno izražavanje sudionika (u dramskim grupama u školama i u dramskim studijima pri kazalištima za djecu i kulturnim centrima). Ova su usmjerenja u različitim stupnjevima prisutna u različitim sredinama. Kod nas je drugi pristup tradicionalno snažnije prisutan, dok upotreba dramskog medija kao metodičkog oruđa polako ulazi u obrazovni sustav na prijelazu tisućljeća.

dramski odgoj

nije evidentirano

engleski

How do we define drama education?

nije evidentirano

drama education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

24-27.

objavljeno

Podaci o knjizi

Dramsko obrazovanje i samoobrazovanje - Kako do dramskih pedagoških kompetencija – Zbornik radova sa druge nacionalne naučno-stručne konferencije s međunarodnim učešćem

MIlosavljević, Sunčica

Beograd: BAZAART

2017.

978-86-89125-13-9

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Znanost o umjetnosti