Genius loci u istarskom kiparstvu gotičkog razdoblja – srednjovjekovna baština Istre između “lava” i “orla (CROSBI ID 657592)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Marković, Predrag
hrvatski
Genius loci u istarskom kiparstvu gotičkog razdoblja – srednjovjekovna baština Istre između “lava” i “orla
Izuzev nekoliko vrlo vrijednih i kvalitetnih uvezenih djela u korpusu gotičkog kiparstva Istre postoji veća skupina kamenih i drvenih skulptura koje se po svojim specifičnim stilskim obilježjima mogu smatrati proizvodima domaćih istarskih majstora. Kako je to jasno istaknula Vanda Ekl, te skulpture mahom sjedećih figura, nastale tijekom 15. i početkom 16. stoljeća, karakterizira naglašena kompaktnost volumena, zatvorenost obrisa te suzdržanost u raščlanjivanju površine, odnosno ono što je ona nazvala “mediteransko-kraška crta”. Brojnost primjera i razmjerno velika dosljednost u primjeni takvih oblikovnih principa svjedoči o svjesno provedenom likovnom htijenju koje se i mimo pučkih i rustificiranih ostvarenja javljaju kod niza likovno kvalitetnijih kiparskih ostvarenja. To nam dopušta da te osobine smatramo posebnim, zemljopisno određenimstilskim konstantama Istarskog poluotoka. Reljef s prikazom Bogorodice s Djetetom s dvigradske propovjedaonice pokazuje kako je taj poseban stilski naglasak prisutan već sredinom 14. stoljeća, a Bogorodice iz Ližnjana i Šišana, nastale krajem 15. odnosno početkom 16. stoljeća, pokazuju da je on prisutan i u kasnijim kiparskimostvarenjima.
istarska gotička skulptura, Vanda Ekl, provincijalizirana umjetnost
nije evidentirano
engleski
Genius loci in Istrian Sculpture of the Gothic Period – the Medieval Heritage of Istria Between the “Lion” and the “Eagle”
Izuzev nekoliko vrlo vrijednih i kvalitetnih uvezenih djela u korpusu gotičkog kiparstva Istre postoji veća skupina kamenih i drvenih skulptura koje se po svojim specifičnim stilskim obilježjima mogu smatrati proizvodima domaćih istarskih majstora. Kako je to jasno istaknula Vanda Ekl, te skulpture mahom sjedećih figura, nastale tijekom 15. i početkom 16. stoljeća, karakterizira naglašena kompaktnost volumena, zatvorenost obrisa te suzdržanost u raščlanjivanju površine, odnosno ono što je ona nazvala “mediteransko-kraška crta”. Brojnost primjera i razmjerno velika dosljednost u primjeni takvih oblikovnih principa svjedoči o svjesno provedenom likovnom htijenju koje se i mimo pučkih i rustificiranih ostvarenja javljaju kod niza likovno kvalitetnijih kiparskih ostvarenja. To nam dopušta da te osobine smatramo posebnim, zemljopisno određenimstilskim konstantama Istarskog poluotoka. Reljef s prikazom Bogorodice s Djetetom s dvigradske propovjedaonice pokazuje kako je taj poseban stilski naglasak prisutan već sredinom 14. stoljeća, a Bogorodice iz Ližnjana i Šišana, nastale krajem 15. odnosno početkom 16. stoljeća, pokazuju da je on prisutan i u kasnijim kiparskimostvarenjima.
Istrian Gothic sculpture, Vanda Ekl, provincialized art
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
49-64.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Istra u novom vijeku
Bradara, Tatjana
Pula: Arheološki muzej Istre
978-953-8082-13-9
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096