Arhitekt u kazalištu: scenografska dionica u opusu Vjenceslava Richtera (CROSBI ID 60371)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Magaš Bilandžić, Lovorka
hrvatski
Arhitekt u kazalištu: scenografska dionica u opusu Vjenceslava Richtera
U radu se razmatra scenografski rad arhitekta Vjenceslava Richtera (1917.–2002.) koji je između 1959. i 1981. povremeno surađivao s kazalištima u Hrvatskoj i inozemstvu te ostvario nevelik, ali značajan scenografski opus. Poput nekolicine onodobnih slikara, arhitekata i primijenjenih umjetnika Richter je svoje djelovanje proširio u smjeru kazališta te već prvom realiziranom scenografijom za operu Vjenčanje u samostanu S. S. Prokofjeva (1959., HNK, Zagreb) ostvario značajan nacionalni i internacionalni uspjeh. U oblikovanju scenskog prostora prosezao je za različitim pristupima, a kao temeljne odrednice njegova scenografskog jezika ističu se redukcija, stilizacija i apstrahizacija, istraživanje optičkih potencijala geometrijskih formi te prevođenje vlastitih istraživanja iz kiparskog medija u domenu kazališta. Tekst donosi niz saznanja o Richterovu scenografskom djelovanju koje se analizira u kontekstu aktualnih strujanja koja su obilježila onodobnu hrvatsku scenografiju.
Vjenceslav Richter, scenografija, kazalište, Hrvatsko narodno kazalište, Vjenčanje u samostanu, 1950-te, 1960-te
Tekst je u proširenom obliku i pod naslovom "Scenografska dionica u opusu arhitekta Vjenceslava Richtera" objavljen u: Zbornik Seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, 14, 2018., 163-177.
engleski
The Architect in the Theatre: Stage Design in the Work of Vjenceslav Richter
nije evidentirano
Vjenceslav Richter, stage design, theatre, Croatian National Theatre, Betrothal in a Monastery, 1950s, 1960s
nije evidentirano
Podaci o prilogu
212-231.
objavljeno
Podaci o knjizi
Buntovnik s vizijom - retrospektivna izložba Vjenceslava Richtera
Munivrana, Martina ; Meštrić, Vesna
Zagreb: Muzej suvremene umjetnosti
2017.
978-953-8146-18-3