Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Renaissance Sources in Medieval Mirrors for Princes: Petrarch and Andreas Pannonius (CROSBI ID 60345)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bene, Sándor Renaissance Sources in Medieval Mirrors for Princes: Petrarch and Andreas Pannonius // Essays in renaissance thought and letters: In honour of John Monfasani / Frazier, Alison ; Nold, Patrick (ur.). Leiden : Boston (MA): Brill, 2015. str. 134-178 doi: 10.1163/9789004294653_010

Podaci o odgovornosti

Bene, Sándor

engleski

Renaissance Sources in Medieval Mirrors for Princes: Petrarch and Andreas Pannonius

The study compares the sources of two mirrors for king by the Carthusian monk Andreas Pannonius, who lived in Italy (Venice, Bologna, Ferrara) in the 15th century: the De regiis virtutibus, dedicated to Matthias Hunyadi, and the Ad Herculem libri duo, dedicated to Ercole d' Este. Of particular importance among these are the Latin works of Francesco Petrarch and the long quotations taken from them (without mentioning Petrarch's name). Of the 27 quotations in De regiis virtutibus, 7 are taken from De otio, 19 from the Seniles, 1 from De viris illustribus, and the genre itself is Petrarca's (speculum principis in the form of a letter). The data in the second mirror for king show a radical turn: of the 51 borrowings from Ad Herculem, the vast majority (24), often several pages in length, come from Petrarch's Familiares, a collection of letters (a list of the borrowings is given in the appendix to this study). Andreas Pannonius is a medieval author who had a documentable relationship with several important contemporary humanist figures (Bornio da Sala, Candiano Bollani), who used humanist sources extensively, yet did not adopt the humanist spirit. Ultimately, therefore, he can be considered a Renaissance writer who was not a humanist. The main thesis of his second work is that worldly rulers do not have to abandon their worldly life in order to achieve the salvation. The original conclusion of Andreas Pannonius was that 'happiness' (beatitudo) can be attained through purely political virtues. However, despite the fact that the main source of his work is the father of humanism, Petrarch, the author arrives at this conclusion by means of an explicitly scholastic argument, rather than a humanist one.

Petrarch, Andreas Pannonius, renaissance political theology

nije evidentirano

hrvatski

Renesansni izvori u srednjovjekovnim zrcalima za prinčeve: Petrarka i Andreas Pannonius

Studija uspoređuje izvore dvaju zrcala vladara kartuzijanskog redovnika Andreasa Panonniusa, koji je u 15. stoljeću živio u Italiji (Venecija, Bologna, Ferrara): De regiis virtutibus, posvećeno Matijašu Hunjadiju, i Ad Herculem libri duo, posvećen Ercolu d' Esteu. Od posebnog značaja među njima su latinska djela Francesca Petrarce i dugački citati preuzeti iz njih (bez spominjanja Petrarkina imena). Od 27 citata u De regiis virtutibus, 7 je preuzeto iz De otio, 19 iz Seniles, 1 iz De viris illustribus, a sam žanr je Petrarkin (speculum principis u obliku pisma). Podaci u drugom zrcalu vladara pokazuju radikalan preokret: od 51 posuđenice iz Ad Herculema, velika većina (24), često u dužini više stranica, dolazi iz Petrarkine zbirke pisama Familiares (popis posuđenica objavljen je u prilogu ove studije). Andreas Pannonius je srednjovjekovni autor koji je imao dokumentiran odnos s nekoliko važnih suvremenih humanističkih ličnosti (Bornio da Sala, Candiano Bollani); štoviše, mađarski kartuzijanac se opširno služio humanističkim izvorima, ali nisu usvojio humanistički duh. U konačnici, dakle, može se smatrati renesansnim piscem koji nije bio humanist. Glavna teza njegovog drugog djela jest da svjetovni vladari ne moraju napustiti svoj svjetovni život da bi bili spašeni. Originalan zaključak Andreasa Pannoniusa bio je da se 'sreća' (beatitudo) može postići putem političkih vrlina. No, unatoč tome što je glavni izvor njegova djela otac humanizma Petrarca, autor do ovog zaključka dolazi eksplicitno skolastičkom, a ne humanističkom argumentacijom.

Petrarca, Andreas Pannonius, renesansna politička teologija

nije evidentirano

Podaci o prilogu

134-178.

objavljeno

10.1163/9789004294653_010

Podaci o knjizi

Essays in renaissance thought and letters: In honour of John Monfasani

Frazier, Alison ; Nold, Patrick

Leiden : Boston (MA): Brill

2015.

9789004294479

Povezanost rada

Filologija, politička teorija/povijest političkih ideja

Poveznice