Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Međuovisnost turističkih događaja u okruženju i uspješnost hotelijerstva (CROSBI ID 417288)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Ivančić, Ivana Međuovisnost turističkih događaja u okruženju i uspješnost hotelijerstva / Cerović, Zdenko (mentor); Opatija, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, . 2015

Podaci o odgovornosti

Ivančić, Ivana

Cerović, Zdenko

hrvatski

Međuovisnost turističkih događaja u okruženju i uspješnost hotelijerstva

S ciljem osiguravanja uspješnosti hotelijerstva, njegovoga napretka i dugoročno pozitivnih rezultata potrebno je kreirati pozitivno poslovno i socijalno okruženje. Svaki hotelski objekt djeluje u sustavu složenih odnosa u kojima se uvijek pokušavaju uskladiti interesi hotela i okruženja u kojem djeluje. Povezanost hotelijerstva, turističke destinacije, turističkih proizvoda koji se nude u turističkoj destinaciji na taj način postaje neupitna. Kao jedan od rastućih segmenata turističke potražnje postaju turistički događaji koji imaju za cilj obogatiti turističku ponudu i povećati zadovoljstvo gosta. Postavlja se pitanje koliko zapravo taj određeni turistički proizvod, u formi turističkog događaja, ima utjecaj na uspješnost poslovanja hotelskog objekta u pojedinoj turističkoj destinaciji, te na koji segment hotelskog poslovanja turistički događaji u destinaciji imaju najveći utjecaj. U svrhu prikupljanja primarnih podataka te testiranja hipoteza, provedeno je empirijsko istraživanje na modelu od pet turističkih događaja u različitim turističkim destinacijama Republike Hrvatske u okvirima kojih su se ispitivali stavovi hotelskih gostiju, menadžmenta hotelskih objekata i menadžmenta županijskih turističkih zajednica, kao vodećih predstavnika destinacijskih menadžment organizacija. Jedan od ciljeva istraživanja bio je utvrditi koja struktura hotelskih gostiju posjećuje određene vrste turističkih događaja, da li ti turistički događaji utječu na njihovo zadovoljstvo boravkom u hotelu i na njihovu potrošnju, te na koji segment hotelskog poslovanja se ta turistička potrošnja odražava. Nadalje, cilj je bio utvrditi da li postoje modeli turističkih događaja koji su optimalni za uspješnost hotelskog poslovanja, te koliko suvremene IT tehnologije utječu na povećanje konkurentnosti hotelskog poslovanja u okruženju. Kao dodatni cilj istraživanja bio je utvrđivanje nužnosti suradnje menadžmenta hotelskog objekta i destinacijskog menadžmenta, te eventualnih efekata te suradnje. Fokus rada je bio usmjeren na sistematizaciju svih dobivenih rezultata istraživanja u svrhu iznalaženja najoptimalnijeg modela turističkog događaja koji će imati za rezultat postizanje uspješnosti hotelijerstva i turističke destinacije, te povećanje zadovoljstva gostiju i turističke potrošnje. Prije provođenja empirijskoga istraživanja konzultirana je sva dostupna domaća i strana znanstvena i stručna literatura, a rezultat te analize predstavlja sistematizaciju prethodnih istraživanja utjecaja turističkih događaja na turističku destinaciju i njene subjekte. Analizom svih primarnih i raspoloživih sekundarnih podataka uz primjenu statističkih metoda analize ostvareni su svi postavljeni ciljevi te su testirane postavljen hipoteze. Na temelju rezultata provedenih analiza moguće je potvrditi svih pet postavljenih hipoteza u doktorskom radu kojima se potvrđuje kako: - turistički događaji predstavljaju rezultat raspoloživih materijalnih i ljudskih resursa na koje utječu povijesno-kulturološko, graditeljski i umjetničko nasljeđe ; - menadžment hotelskog objekta opravdava svoj osnovni cilj uspješnošću uz postojanje ravnoteže u socijalnom i poslovnom okruženju ; - ekonomska uspješnost turističke destinacije i hotelskog objekta je definirana ispunjenjem što većeg broja motiva i potreba gostiju uz poticanje što veće turističke potrošnje ; - ekonomska ovisnost turističkih događaja u okruženju i očekivanja uspješnost hotelskog objekta potiču na zajedničku kreaciju planiranja, organiziranja, vođenja i kontroliranja turističkih događaja između destinacijskog menadžmenta i menadžmenta hotelskog objekta ; - primjenom suvremenih IT tehnologija u moguće je ostvariti povećanje konkurentskih prednosti turističkih destinacija i povećanje poslovne uspješnosti hotela.

turistički događaji, hotelijerstvo, turistička destinacija, turistička potrošnja, modeli uspješnosti

nije evidentirano

engleski

Interdependence between surrounding tourist events and the success of hospitality service

nije evidentirano

tourist events, hospitality service, tourist destination, tourism expenditure, models of success

nije evidentirano

Podaci o izdanju

269

21.12.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu

Opatija

Povezanost rada

Ekonomija