Povezanost učiteljskog optimizma/pesimizma i samopoštovanja s uporabom humora u nastavi (CROSBI ID 417282)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Novak, Anamarija
Brajša-Žganec, Andreja
Pahić, Tea
hrvatski
Povezanost učiteljskog optimizma/pesimizma i samopoštovanja s uporabom humora u nastavi
Optimistične osobe imaju bolji uvid u pozitivnu stranu svake situacije, više se osmjehuju pa djeluju pristupačno i ulijevaju više povjerenja, također djeluju ljubazno i ostavljaju dobar dojam. Svaku lošu situaciju ili događaj, optimistična osoba pripisuje okolnostima, trenutnoj situaciji, a nikako vlastitoj nesposobnosti. Čini se da su optimisti u stvari pravi realisti koji su spremni prihvatiti negativne povratne informacije te čuti loše vijesti. Pesimisti neuspjehe pripisuju vlastitoj nesposobnosti, vjeruju da će loši događaji dugo trajati te su skloni negativne osobine vidjeti i kod drugih ljudi. Pesimisti su češće depresivni, nesigurni su u sebe, nisu svjesni svojih vrlina, djeluju zabrinuto i smrknuto, zbog toga im je teže pristupiti pa ne postižu moguće uspjehe. Visoko ili nisko samopoštovanje mogu imati i optimisti i pesimisti jer je to slika o nama samima koju izgrađujemo kroz život. Osobe visokog samopoštovanja imaju pozitivno mišljenje o sebi dok se osobe niskog samopoštovanja podcjenjuju. Unatoč tome, samopoštovanje je subjektivna kategorija pa tako o osobi koja ima nisko samopoštovanje ljudi oko nje mogu imati izuzetno dobro mišljenje. Smisao za humor posjeduju inteligentne osobe kao i one koje su svjesne svojih mogućnosti i nedostataka te one koje su zadovoljne sobom i svojim djelovanjem. U sklopu ovog diplomskog rada provedeno je istraživanje s ciljem da se ispita postoji li povezanost optimizma/pesimizma i samopoštovanja s uporabom humora u nastavi kod učitelja osnovnih škola, te da se provjeri postoje li razlike u uporabi humora u nastavi ovisno o mjestu stanovanja grad/selo i godinama radnog staža. Ispitivanjem je utvrđeno da pesimističniji ispitanici u manjoj mjeri koriste humor u nastavi od optimističnijih ispitanika. Također se pokazalo da optimističnije osobe imaju više samopoštovanja. Ispitanici s više od 11 godina radnog staža u pravilu koriste više humora u nastavi od onih koji imaju manji radni staž.
optimizam, pesimizam, samopoštovanje, humor
nije evidentirano
engleski
The link between teacher optimism / pessimism and self-esteem with the use of humor in teaching
nije evidentirano
optimism, pessimism, self-esteem, humor
nije evidentirano
Podaci o izdanju
41
08.07.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb