Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost učiteljskog optimizma/pesimizma i samopoštovanja s uporabom humora u nastavi (CROSBI ID 417282)

Ocjenski rad | diplomski rad

Novak, Anamarija Povezanost učiteljskog optimizma/pesimizma i samopoštovanja s uporabom humora u nastavi / Brajša-Žganec, Andreja (mentor); Pahić, Tea (neposredni voditelj). Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2016

Podaci o odgovornosti

Novak, Anamarija

Brajša-Žganec, Andreja

Pahić, Tea

hrvatski

Povezanost učiteljskog optimizma/pesimizma i samopoštovanja s uporabom humora u nastavi

Optimistične osobe imaju bolji uvid u pozitivnu stranu svake situacije, više se osmjehuju pa djeluju pristupačno i ulijevaju više povjerenja, također djeluju ljubazno i ostavljaju dobar dojam. Svaku lošu situaciju ili događaj, optimistična osoba pripisuje okolnostima, trenutnoj situaciji, a nikako vlastitoj nesposobnosti. Čini se da su optimisti u stvari pravi realisti koji su spremni prihvatiti negativne povratne informacije te čuti loše vijesti. Pesimisti neuspjehe pripisuju vlastitoj nesposobnosti, vjeruju da će loši događaji dugo trajati te su skloni negativne osobine vidjeti i kod drugih ljudi. Pesimisti su češće depresivni, nesigurni su u sebe, nisu svjesni svojih vrlina, djeluju zabrinuto i smrknuto, zbog toga im je teže pristupiti pa ne postižu moguće uspjehe. Visoko ili nisko samopoštovanje mogu imati i optimisti i pesimisti jer je to slika o nama samima koju izgrađujemo kroz život. Osobe visokog samopoštovanja imaju pozitivno mišljenje o sebi dok se osobe niskog samopoštovanja podcjenjuju. Unatoč tome, samopoštovanje je subjektivna kategorija pa tako o osobi koja ima nisko samopoštovanje ljudi oko nje mogu imati izuzetno dobro mišljenje. Smisao za humor posjeduju inteligentne osobe kao i one koje su svjesne svojih mogućnosti i nedostataka te one koje su zadovoljne sobom i svojim djelovanjem. U sklopu ovog diplomskog rada provedeno je istraživanje s ciljem da se ispita postoji li povezanost optimizma/pesimizma i samopoštovanja s uporabom humora u nastavi kod učitelja osnovnih škola, te da se provjeri postoje li razlike u uporabi humora u nastavi ovisno o mjestu stanovanja grad/selo i godinama radnog staža. Ispitivanjem je utvrđeno da pesimističniji ispitanici u manjoj mjeri koriste humor u nastavi od optimističnijih ispitanika. Također se pokazalo da optimističnije osobe imaju više samopoštovanja. Ispitanici s više od 11 godina radnog staža u pravilu koriste više humora u nastavi od onih koji imaju manji radni staž.

optimizam, pesimizam, samopoštovanje, humor

nije evidentirano

engleski

The link between teacher optimism / pessimism and self-esteem with the use of humor in teaching

nije evidentirano

optimism, pessimism, self-esteem, humor

nije evidentirano

Podaci o izdanju

41

08.07.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija