Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Identifikacija i sistematizacija razvojnih elemenata dječjeg pjevačkog glasa (CROSBI ID 657406)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Radočaj-Jerković, Antoaneta Identifikacija i sistematizacija razvojnih elemenata dječjeg pjevačkog glasa // Istraživanje paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja – Međunarodna znanstvena konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu / Atanasov Piljek, D. ; Jurkić Sviben, T. (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 316-325

Podaci o odgovornosti

Radočaj-Jerković, Antoaneta

hrvatski

Identifikacija i sistematizacija razvojnih elemenata dječjeg pjevačkog glasa

Pjevanje, kao izraz osobne, spontane glazbene ekspresije je fenomen karakterističan za gotovo sve svjetske kulture. Također, sveprisutna je i važnost utjecaja koji pjesme i pjevanje imaju u djetinjstvu, ali i u (ne)ostvarenju ukupnog glazbenog razvoja djeteta. Do koje mjere će dijete razviti svoj glazbeni potencijal, između ostalog, ovisi i o razini usvojenosti elemenata pjevačkih vještina, koje će djetetu omogućiti prvo glazbeno izražavanje. Suprotno mišljenjima da je razvijanje vokalne tehnike aktivnost rezervirana za stariju dječju dob, autorica se zalaže za prakticiranje primijenjene vokalne tehnike za najmlađe. Rad donosi pregled različitih glazbeno- pedagoških koncepata, prisutnih u suvremenoj vokalnoj pedagogiji, s posebnim naglaskom na dva koncepta, koja dječji glas i pjevanje tretiraju posve oprečno. Riječ je o modelima učenja pjesama i učenja pjevanja. Model učenja pjesama prisutniji je u hrvatskoj glazbeno- pedagoškoj praksi, odgojno-obrazovni naglasak je na pjesmama koje dijete uči, dječji glas se tretira kao sredstvo u postizanju cilja – a to je, u ovom slučaju, usvajanje pjesme. Model „Učenje pjevanja“ pristupa dječjem pjevanju iz pozicije ostvarivanja preduvjeta za razvoj dječjeg pjevačkog glasa, kao i usvajanja osnovnih elemenata pjevačke tehnike. Autorica analizira i problematizira oba modela te predlaže i sistematizira moguće elemente razvoja dječjeg pjevačkog glasa, kao nužne preduvjete za postizanje više razine dječjeg pjevačkog umijeća. Kao osnovne elemente razvoja dječjeg pjevačkog glasa navodi se šest razvojnih kategorija: pjevačko držanje i disanje, fonacija i produkcija glasa, dikcija i glazbena ekspresivnost. Važna pretpostavka uspjehu je i odabir repertoara za pjevanje, temeljenog na parametrima kriterija za odabir pjesama za pjevanje, koje pronalazimo u literaturi.

dijete ; pjesma ; pjevanje ; vokalna tehnika.

nije evidentirano

engleski

Identification and systematization of developmental elements in children's singing voices

nije evidentirano

child ; song ; singing ; vocal technique

nije evidentirano

Podaci o prilogu

316-325.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Istraživanje paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja – Međunarodna znanstvena konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Atanasov Piljek, D. ; Jurkić Sviben, T.

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7210-80-9

Podaci o skupu

Međunarodna znanstvena konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

predavanje

13.04.2015-15.04.2015

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Glazbena umjetnost