Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga odgajatelja i roditelja u razvoju psihološke otpornosti na stres kod djece predškolske dobi (CROSBI ID 417270)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Cepanec, Kristina Uloga odgajatelja i roditelja u razvoju psihološke otpornosti na stres kod djece predškolske dobi / Miljević-Riđički, Renata (mentor); Pahić, Tea (neposredni voditelj). Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2016

Podaci o odgovornosti

Cepanec, Kristina

Miljević-Riđički, Renata

Pahić, Tea

hrvatski

Uloga odgajatelja i roditelja u razvoju psihološke otpornosti na stres kod djece predškolske dobi

Cilj ovog istraživanja je utvrditi roditeljsku i odgajateljsku percepciju čimbenika izgradnje otpornosti na stres kod djece ranog djetinjstva, dok je njegov problem ispitati roditeljsku i odgajateljsku percepciju čimbenika izgradnje otpornosti na stres kod djece od ranog djetinjstva. Napravljene su dvije ankete. U istraživanju je sudjelovalo 67 odgajatelja i 33 roditelja djece od 6. do 7. godine života. Uzorak roditelja obuhvaćao je roditelje s područja Varaždinske županije, a uzorak odgajatelja činili su odgajatelji iz raznih dijelova Hrvatske (popunjavanjem on - line ankete). Rezultati ovog istraživanja pokazuju kako odgajatelji generalno jesu svjesni pojedinih sastavnica otpornosti, no ne u mjeri koja je potrebna da maksimalno razvijaju i potiču otpornost i njezine osnovne komponente, kao što su uspostavljanje i održavanje zdravih odnosa te jačanje osobnih snaga, a posebno pozitivno i optimistično razmišljanje. Rezultatima je također pokazano kako odgajatelji u velikoj mjeri smatraju da se svaka situacija ne može sagledati s pozitivne strane, a još uvijek postoji velik broj onih koji smatraju da je samopouzdanje urođeno i da ga je teško steći, stoga su to njihove slabe točke. Rezultatima je utvrđeno da roditelji malo pažnje pridaju komunikacijskim kompetencijama. Isto tako, neki ispitanici navode da odgajatelj njihovom djetetu ne predstavlja dovoljno dobar komunikacijski model. Iako većinom smatraju da mišljenje djece nije mnogo manje važnije od mišljenja odraslih, ipak velika većina roditelja smatra da dijete mora biti poslušno i podređeno odraslima, što se podudara i sa ostalim istraživanjima baziranim na roditeljskim očekivanjima od djeteta. Djetetu dopuštaju autonomiju u svakodnevnim sitnicama (npr. što obući u vrtić), no kada se radi o većim situacijama, kao što je npr. selidba, dijete ne pitaju za mišljenje. Rezultati također pokazuju kako je velik broj djece ispitanih roditelja doživjelo neki od oblika većih stresova (smrt, bolest, vršnjačko zlostavljanje). Najveći nedostatak istraživanja je mali uzorak odgajatelja i roditelja, te pojedini dijelovi ankete koji bi se za sljedeća istraživanja trebali dodatno usavršiti.

otpornost, stres, odgajatelji i roditelji, zaštitni i rizični čimbenici, djeca predškolske dobi

nije evidentirano

engleski

Role of Educators and Parents in Developing Psychological Resistance to Stress in Preschool Children

nije evidentirano

resilience, stress, educators and parents, protective and risk factors, pre-school children

nije evidentirano

Podaci o izdanju

59

14.09.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija