Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga okoline u nastanku i prevenciji nepoželjnog ponašanja u djece (CROSBI ID 417269)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Brozd, Vlatka Uloga okoline u nastanku i prevenciji nepoželjnog ponašanja u djece / Pahić, Tea (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2017

Podaci o odgovornosti

Brozd, Vlatka

Pahić, Tea

hrvatski

Uloga okoline u nastanku i prevenciji nepoželjnog ponašanja u djece

S obzirom na sve veću pojavnost problema u ponašanju djece rane i predškolske dobi među kojima se značajno ističe problem nepoželjnog ponašanja, na odgojiteljima je važan zadatak i izazov da preuzmu ulogu u nastanku i prevenciji istoga. Stoga odgojitelji nastoje u svojem radu otkriti uzrok pojavnosti, njegovo napredovanje, vremensko trajanje te mjere i metode discipliniranja nepoželjnog ponašanja kod djece rane i predškolske dobi.Nepoželjni oblici ponašanja postavljaju prepreku psihofizičkom razvoju djeteta koje ih pokazuje, ali i ostaloj djeci u odgojnim skupinama. Nepoželjna ponašanja su svađe između djece, galama, psovanje, vrijeđanje, provokacije, udarci, ugrizi, štipanje, pljuvanje, povlačenje za kosu, otimanje i uništavanje igračaka, ismijavanje, zadirkivanje, ometajuće ponašanje za stolom i tijekom aktivnosti i nedopuštanje igre s drugom djecom u skupini. Ova ponašanja mogu biti izazvana od strane djece, od strane odgojitelja, zatim situacije u kojoj se dijete nalazi, a ona mu ne odgovara, mogu koristiti kao svojevrsna obrana od mogućeg napada drugog djeteta ili obrana od izvršavanja kazne za takvo ponašanje. Nepoželjno ponašanje traje kratko, ostavlja dojam nepromišljene reakcije i postupka, a njegove posljedice kod drugog djeteta mogu izazvati bol i negodovanje, a kod odgojitelja primjerenu reakciju na njegovo sprječavanje. Nepoželjno ponašanje kod djece rane i predškolske najviše ovisi o okolini u kojoj dijete odrasta. Okolina je za dijete važan model učenja poželjnog ponašanja.Da bi okolina bila djetetu model za učenje poželjnog ponašanja, važno je da ona bude poticajna. Poticajnu okolinu čine: roditelji, odgojitelji, učitelji i djeca. Stvoriti odnosno oblikovati takvu poticajnu okolinu koja će suzbiti nepoželjno ponašanje, može se upravo onime što se ističe u ovome radu, a to su: pravilan roditeljski odgojni stil, pravilna tehnika, metoda i program za discipliniranje nepoželjnog ponašanja, kvalitetna suradnja na razinama roditelj-dijete, odgojitelj-dijete, učitelj- dijete i dijete-dijete.

nepoželjno ponašanje, oblici nepoželjnog ponašanja, metoda i program za discipliniranje nepoželjnog ponašanja

nije evidentirano

engleski

The role of the environment in the emergence and prevention of undesirable behavior in children

nije evidentirano

unwanted behavior, forms of undesirable behavior, methods and programs for disciplining unwanted behavior

nije evidentirano

Podaci o izdanju

43

01.09.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija