Uloga okoline u nastanku i prevenciji nepoželjnog ponašanja u djece (CROSBI ID 417269)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Brozd, Vlatka
Pahić, Tea
hrvatski
Uloga okoline u nastanku i prevenciji nepoželjnog ponašanja u djece
S obzirom na sve veću pojavnost problema u ponašanju djece rane i predškolske dobi među kojima se značajno ističe problem nepoželjnog ponašanja, na odgojiteljima je važan zadatak i izazov da preuzmu ulogu u nastanku i prevenciji istoga. Stoga odgojitelji nastoje u svojem radu otkriti uzrok pojavnosti, njegovo napredovanje, vremensko trajanje te mjere i metode discipliniranja nepoželjnog ponašanja kod djece rane i predškolske dobi.Nepoželjni oblici ponašanja postavljaju prepreku psihofizičkom razvoju djeteta koje ih pokazuje, ali i ostaloj djeci u odgojnim skupinama. Nepoželjna ponašanja su svađe između djece, galama, psovanje, vrijeđanje, provokacije, udarci, ugrizi, štipanje, pljuvanje, povlačenje za kosu, otimanje i uništavanje igračaka, ismijavanje, zadirkivanje, ometajuće ponašanje za stolom i tijekom aktivnosti i nedopuštanje igre s drugom djecom u skupini. Ova ponašanja mogu biti izazvana od strane djece, od strane odgojitelja, zatim situacije u kojoj se dijete nalazi, a ona mu ne odgovara, mogu koristiti kao svojevrsna obrana od mogućeg napada drugog djeteta ili obrana od izvršavanja kazne za takvo ponašanje. Nepoželjno ponašanje traje kratko, ostavlja dojam nepromišljene reakcije i postupka, a njegove posljedice kod drugog djeteta mogu izazvati bol i negodovanje, a kod odgojitelja primjerenu reakciju na njegovo sprječavanje. Nepoželjno ponašanje kod djece rane i predškolske najviše ovisi o okolini u kojoj dijete odrasta. Okolina je za dijete važan model učenja poželjnog ponašanja.Da bi okolina bila djetetu model za učenje poželjnog ponašanja, važno je da ona bude poticajna. Poticajnu okolinu čine: roditelji, odgojitelji, učitelji i djeca. Stvoriti odnosno oblikovati takvu poticajnu okolinu koja će suzbiti nepoželjno ponašanje, može se upravo onime što se ističe u ovome radu, a to su: pravilan roditeljski odgojni stil, pravilna tehnika, metoda i program za discipliniranje nepoželjnog ponašanja, kvalitetna suradnja na razinama roditelj-dijete, odgojitelj-dijete, učitelj- dijete i dijete-dijete.
nepoželjno ponašanje, oblici nepoželjnog ponašanja, metoda i program za discipliniranje nepoželjnog ponašanja
nije evidentirano
engleski
The role of the environment in the emergence and prevention of undesirable behavior in children
nije evidentirano
unwanted behavior, forms of undesirable behavior, methods and programs for disciplining unwanted behavior
nije evidentirano
Podaci o izdanju
43
01.09.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb