Socijalizacija djece s ADHD-om (CROSBI ID 417268)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Čupić, Vanesa
Pahić, Tea
hrvatski
Socijalizacija djece s ADHD-om
U ovom radu detaljnije će biti opisana socijalizacija djece s ADHD-om, tj. djece s pomanjkanjem pažnje i hiperaktivnosti. U današnje vrijeme ADHD se smatra jednim od najčešćih poremećaja u djece. Djeci kojoj je dijagnosticiran ADHD poremećaj, uz nekolicinu problema koji se javljaju u sklopu obrazovnog sustava (poremećaji čitanja, slovkanja, računanja, loše pisanje i slično), javlja se i neuspjeh koji se očituje u slaboj vršnjačkoj prihvaćenosti ove djece, isto tako malom broju prijatelja, sudjelovanju u vršnjačkom nasilju bilo kao žrtve ili kao provoditelji nasilja. Dodatni problem koji se pojavljuje, a indirektno je vezan uz djecu s poremećajem pažnje i hiperaktivnosti, jest terminološka raznolikost pri definiranju , opisivanju i klasifikaciji pojma deficit pažnje/ hiperaktivni poremećaj. Dijagnoza se postavlja i određuje prema dvjema klasifikacijama, , MKB- 10 i DSM-IV. MKB-10 (Međunarodna klasifikacija bolesti i srodnih zdravstvenih problema, 10. revizija). DSM-IV (Dijagnostički i statistički priručnik za duševne poremećaje, IV. izdanje). Ignoriranje ovog, kao i svakog drugog poremećaja zasigurno je najgore moguće rješenje te ima izrazito devastirajuće posljedice na dijete te na njegov psihološki, emocionalni i socijalni razvoj. Također, ono ne samo da pogađa dijete, već i njegove roditelje, okolinu, vršnjake, učitelje i sve druge koji su aktivni sudionici djetetovog socijalnog okruženja. U sklopu ovog diplomskog rada provedeno je istraživanje s ciljem da se ispita poznavanje i informiranost, sadašnjih učitelja i nastavnika, o socijalizaciji djece s ADHD-om. U ispitivanju je sudjelovalo 50 učitelja i nastavnika osnovne škole “Vladimir Nazor Križevci“ te područnih škola Majurec, Carevdar, Kloštar Vojakovački, Đurđic i Većeslavec. Rezultati su pokazali da su učitelji i nastavnici uglavnom informirani i upoznati sa metodama i postupcima procesa socijalizacije djece s ADHD sindromom, međutim, neki odgovori ispitanika upućuju da bi u obrazovanje učitelja trebalo uvesti neka poboljšanja. Također, način rada učitelja mora biti učinkovit te je neophodno njihovo stručno osposobljavanje. Ukoliko izostane primjerena edukacija i podrška učiteljima u njihovom radu, oni se neće osjećati pripremljeni za rad s učenicima s posebnim potrebama.
ADHD poremećaj, dijagnoza, liječenje, stavovi budućih učitelja prema učenicima s ADHD-om
nije evidentirano
engleski
Socialization of children with ADHD
nije evidentirano
ADHD disorder, diagnosis, treatment, attitudes of future teachers to ADHD students
nije evidentirano
Podaci o izdanju
52
22.09.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb