Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 917759

Evaluacija dvije metode nastave za sigurnost rukovanja vatrenim oružjem


Maršić, Matko; Ljubin, Tajana; Britvec, Anita
Evaluacija dvije metode nastave za sigurnost rukovanja vatrenim oružjem // Policija i sigurnost, 17 (2008), 1/2; 16-26 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


Naslov
Evaluacija dvije metode nastave za sigurnost rukovanja vatrenim oružjem
(Evaluation of two different methods of education in firearms safety)

Autori
Maršić, Matko ; Ljubin, Tajana ; Britvec, Anita

Izvornik
Policija i sigurnost (1330-0229) 17 (2008), 1/2; 16-26

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
Izobrazba, vatreno oružje, sigurnost, pravila sigurnosti
(Education, firearms, security, security rules)

Sažetak
U radu se uspoređuju dvije metode nastave sigurnosti rukovanja vatrenim oružjem. Jedna metoda je Deset pravila, a druga metoda Četiri plus šest pravila. Korištena je metoda komparativnih skupina u kojoj je svaka skupina (od po 20 muških i 20 ženskih ispitanika) učila pravila sigurnosti prema jednoj od metoda. Mjeren je ukupan broj počinjenih pogrešaka sigurnosti tijekom 10 vježbi školskim streljivom i tijekom sljedećih 10 vježbi bojnim streljivom. Bilježeno je pet tipova pogrešaka sigurnosti: nenamjerno usmjeravanje cijevi pištolja prema vlastitom tijelu ; nenamjerno usmjeravanje cijevi pištolja prema drugoj osobi ; nenamjerno usmjeravanje cijevi pištolja u smjeru u kojem ne postoji siguran hvatač zrna ; nekontrolirano stavljanje prsta na obarač ; ostale pogreške tipa sigurnosti (nekontrolirano podešavanje zaštitne opreme s oružjem u ruci, pogreške procedure punjenja i pražnjenja oružja, nepotrebno saginjanje s napunjenim oružjem itd.). Tijekom prvih 10 vježbi skupina koja je učila i vježbala metodom Četiri plus šest pravila postigla je statistički značajno manji broj pogrešaka sigurnosti u četiri od pet tipova pogrešaka. Tijekom drugih 10 vježbi postigla je značajno manji broj pogrešaka nekontroliranog stavljanja prsta na obarač. Rezultati upućuju na korisnost izdvajanja temeljnih pravila sigurnosti od ostalih, naročito u početku učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
MUP Policijska akademija – Visoka policijska škola, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Tajana Ljubin Golub, (206543)

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)