Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos i značaj medijskog odgoja u dječjim vrtićima: pravila i medijski izazovi (CROSBI ID 657228)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Peran, Suzana ; Raguž, Anđelka Odnos i značaj medijskog odgoja u dječjim vrtićima: pravila i medijski izazovi // Medijski odgoj i zaštita dječjih prava. 2017. str. 19-20

Podaci o odgovornosti

Peran, Suzana ; Raguž, Anđelka

hrvatski

Odnos i značaj medijskog odgoja u dječjim vrtićima: pravila i medijski izazovi

Uslijed brojnih promjena u suvremenom medijskom okruženju te popratno teorijskih pristupa, mogućih razilaženja u definiranju pojma i značenju medijske pismenosti, u radu, potonjem pojmu i procesu -- pristupamo temeljem promišljanja o važnosti i ulozi medijskog odgoja djece od njihove najranije dobi. S time u vezi, medijsko opismenjavanje djece, promatramo u suodnosu sa sposobnosti roditelja, skrbnika i odgojitelja da se kompetentno i primjereno služe medijima, da su pritom kritični i svjesni djelomične odgovornosti pri stvaranju medijskih uradaka kao aktivni korisnici i kreatori sadržaja, kojima su istovremeno izložena i djeca koju upravo oni odgajaju. S obzirom na dvojake činjenice da odrastanje i socijalizacija djece i mladih uvelike ovisi s jedne strane o obitelji i/ili skrbnicima te s druge strane i o utjecaju vršnjaka i odgojitelja u dječjim vrtićima te da faktično djeca svoje svakodnevne navike usvajaju i oblikuju temeljem prvog oblika obrazovnog stupnja kroz programe i komunikacijske aktivnosti u dječjim vrtićima i predškolskim ustanovama, pretpostavka je da će se interpretacijom rezultata empirijskog istraživanja provedenog među odgojiteljima rasvijetliti njihova uloga odgojitelja u medijskom odgoju djece. U anketnom istraživanju, među ostalim, nastojimo propitati shvaćanje odgojitelja o utjecaju medija na kreiranje stavova kod djece, medijske pismenosti, načine korištenja medija i vrednovanje medijskih sadržaja u njihovu svakodnevnom radu. Potonje smo izabrali jer nas je zanimalo jesu li u sklopu njihovih odgojnih metoda i pristupa djeci mlađih uzrasta, sadržajno implementirane teme i preporuke o medijskim sadržajima te o važnosti kritičkog pristupa medijima i njihovu utjecaju na pojedinca i društvo. Nadalje, zanimalo nas je na koji način koriste medije u obrazovnim aktivnostima te služi li im kao alat za učenje ili kao dodatna pomoć u radu s velikim grupama. Odgojiteljima i odgojiteljicama pristupamo i kao medijskoj publici, ali i kao aktivnim korisnicima koji kreiraju medijske sadržaje. Na temelju provedene ankete želimo saznati kako stvaraju vlastitu medijsku pismenost, koliko to pridonosi povećanju njihove medijske osviještenosti i odgovornosti u korištenju medija te potiče li ih medijska pismenost na medijski odgoj djece. Stavljajući u suodnos medijsko obrazovanje, medijsku pismenosti i odgovornost odgojitelja pri medijskom odgoju djece -- ističemo važnost poučavanja medijske pismenosti u sklopu obrazovanja pedagoga i odgojitelja, kao onih koji će aktivno sudjelovati u podučavanju djece i mladih.

medijski odgoj, medijska pismensot, odgojitelji, dječji vrtići

nije evidentirano

engleski

The relationship and importance of media education in kindergartens: rules and media challenges

nije evidentirano

media education, media literacy, educators, kindergartens

nije evidentirano

Podaci o prilogu

19-20.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Medijski odgoj i zaštita dječjih prava

Podaci o skupu

Medijski odgoj i zaštita dječjih prava

predavanje

08.12.2017-08.12.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti