Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odanost organizaciji u funkciji podudarnosti osobnih i organizacijskih vrijednosti (CROSBI ID 417179)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Kobas Dešković, Dijana Odanost organizaciji u funkciji podudarnosti osobnih i organizacijskih vrijednosti / Sušanj, Zoran (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2012

Podaci o odgovornosti

Kobas Dešković, Dijana

Sušanj, Zoran

hrvatski

Odanost organizaciji u funkciji podudarnosti osobnih i organizacijskih vrijednosti

Cilj ovog istraživanja bila je provjera utjecaja podudarnosti vrijednosti pojedinca i organizacije na odanost organizaciji. Prvi problem istraživanja bio je utvrditi stupanj percipirane podudarnosti vrijednosti pojedinca i organizacijskih vrijednosti kroz četiri dimenzije vrijednosti – etika, ljudi, promjena i dobit. Drugi problem bio je utvrditi stupanj povezanosti percipirane podudarnosti vrijednosti pojedinca i organizacije kroz sve četiri dimenzije vrijednosti te afektivne, instrumentalne i normativne komponente odanosti organizaciji. Treći problem bio je utvrditi u kojoj mjeri relevantna obilježja ispitanika i organizacije te podudarnost njihovih individualnih i percipiranih organizacijskih vrijednosti objašnjavaju afektivnu, instrumentalnu i normativnu odanosti organizaciji. Istraživanje je provedeno on-line na prigodnom uzorku od 303 ispitanika – zaposlenika u profitno orijentiranim tvrtkama. Za provedbu istraživanja korištena su dva mjerna instrumenta – upitnik vrijednosti (Nwadei, 2003.) i revidirana skala afektivne, instrumentalne i normativne komponente odanosti organizaciji Meyer i Allen (1993.). Podudarnost vrijednosti smo utvrdili kroz rezultat razlika vrijednosti pojedinca i organizacije. Provedena je korelacijska analiza kroz sve dimenzije vrijednosti i odanosti te hijerarhijska regresijska analiza. Dobiveni rezultati pokazuju da su osobne i organizacijske vrijednosti statistički značajno povezane (p<0.01). Niska povezanost dobivena je na dimezijama promjene i etike (.325, .371), a značajna povezanost na dimenzijama ljudi i dobiti (.423, .545). Osobne vrijednosti su dosljedno procijenjene višima od vrijednosti organizacije. Afektivna i normativna komponenta odanosti statistički su značajno (p<0.01) i negativno povezane sa svim dimenzijama podudarnosti vrijednosti. Kod instrumentalne odanosti nismo dobili statistički značajnu povezanost. Hijerarhijskom regresijskom analizom dobili smo statistički značajnu povezanost (p<0.01) negativnog smjera između komponente afektivne odanosti i podudarnosti vrijednosti na dimenziji etike. Nadalje, dobili smo statistički značajnu povezanost pozitivnog smjera između instrumentalne odanosti i spola (ženski, p<0.01), oblika vlasništva tvrtke (strano, p<0.05), te povezanost negativnog smjera između instrumentalne odanosti i stupnja obrazovanja (više obrazovanje niža instrumentalna odanost, p<0.01). Kod komponente normativne odanosti organizaciji dobili smo statistički značajnu negativnu povezanost između podudarnosti vrijednosti na dimeziji etike (p<0.01) i obrazovanja (p<0.05), te statistički značajnu pozitivnu povezanost (p<0.01) sa spolom (ženskim).

odanost ; vrijednosti ; podudarnost vrijednosti

nije evidentirano

engleski

Commitment toward an organization in the role of congruence of personal and organizational values

nije evidentirano

commitment ; values ; values congruence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

104

12.12.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija