Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pisanje u osoba s oštećenjem mozga (CROSBI ID 657030)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Leko krhen, Ana ; Prizl Jakovac, Tatjana Pisanje u osoba s oštećenjem mozga // Knjiga sažetaka: Multidisciplinarnost u području logopedske znanosti i prakse / Cepanec, Maja (ur.). Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, 2015. str. 128-128

Podaci o odgovornosti

Leko krhen, Ana ; Prizl Jakovac, Tatjana

hrvatski

Pisanje u osoba s oštećenjem mozga

Pisanje je složen proces koji obuhvaća različite kognitivne, lingvističke i senzomotoričke procese. Ako dođe do oštećenja jednog od ovih procesa, doći će do poremećaja u pisanju koji će imati različite posljedice za život osoba s oštećenjem mozga. Kod mnogih osoba ovi će poremećaji utjecati na mogućnost razmjene informacija u svakodnevnom životu. Prema suvremenim spoznajama o teškoćama pisanja uslijed oštećenja mozga, te o posljedicama do kojih dolazi oštećenjem jedne ili više sastavnica istovremeno, cilj je ovog istraživanja usporedba pisanja kod triju različitih skupina ispitanika (osoba s afazijom, osoba s traumatskim oštećenjem mozga, osoba bez narušenih jezično- govornih i/ili komunikacijskih sposobnosti). Ispitivanjem je obuhvaćeno ukupno pedeset i četvero ispitanika obaju spolova, u dobi od 18 do 83 godine. Pisanje se procjenjivalo kroz automatizme, pisanje slova, riječi, pseudoriječi i rečenica po diktatu, pismeno imenovanje predmeta, prepisivanje slova, riječi, pseudoriječi i rečenica, opisivanje slike (slobodno pisanje). Za sve varijable izračunati su osnovni statistički pokazatelji za svaku skupinu ispitanika. Za utvrđivanje razlika među uzorcima ispitanika primijenjena je univarijantna analiza varijance. Osim toga, za testiranje povezanosti između vrste pogrešaka i mjesta oštećenja mozga korištena je diskriminacijska analiza. Statistički značajne razlike postoje na svim zadatcima pisanja, osim na zadatcima pisanja automatizama i zadatcima prepisivanja. Razlike između vrste pogrešaka i mjesta oštećenja prisutne su kod oštećenja u sljepoočnom i tjemenom režnju kod osoba s moždanim udarom, dok kod osoba s traumatskim oštećenjem razlike postoje kod oštećenja u čeonom, sljepoočnom i zatiljnom režnju. I osobe s traumatskim oštećenjem mozga, kao i osobe s afazijom kao posljedicom moždanog udara, vrlo su heterogena skupina s obzirom na prisutnost i težinu poremećaja pisanja. Pregled sačuvanih i oštećenih sastavnica pisanja u značajnijoj mjeri utječe na pacijentovu prilagodbu novonastalom stanju.

Pisanje ; Afazija ; Traumatsko oštećenje mozga

nije evidentirano

engleski

Writing in individuals with brain damage

nije evidentirano

Writing ; aphasia ; traumatic brain injury

nije evidentirano

Podaci o prilogu

128-128.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka: Multidisciplinarnost u području logopedske znanosti i prakse

Cepanec, Maja

Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo

978-953-55555-1-3

Podaci o skupu

5. kongres hrvatskih logopeda: Multidisciplinarnost u području logopedske znanosti i prakse

predavanje

24.09.2015-26.09.2015

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija