Vršnjačko nasilje i mogućnost pastoralnog rada u njegovoj prevenciji (CROSBI ID 417042)
Ocjenski rad | specijalistički sveučilišni poslijediplomski rad
Podaci o odgovornosti
Rukavina, Goran
Sučić, Ines
hrvatski
Vršnjačko nasilje i mogućnost pastoralnog rada u njegovoj prevenciji
Agresivno ponašanje u školi nije pojava novijeg datuma. Povijest bilježi da je razdoblje školovanja uvijek bilo povezano s agresivnošću. Do promjene u sagledavanju problema nasilja među vršnjacima došlo je istraživanjem švedskog liječnika Petera Paula Heinemanna te norveškog znanstvenika Dana Olweusa. Njihovim radom, ali i drugih znanstvenika, dan je doprinos u klasifikaciji vršnjačkog nasilja prema pojavnosti tj. podjelom na tjelesno, verbalno, relacijsko ili emocionalno, seksualno nasilje među djecom, ekonomsko, kulturalno i elektroničko nasilje. Radi lakšega proučavanja ove pojave, sudionike u krugu vršnjačkog nasilja, prema situacijama/pozicijama u kojima se nalaze, možemo podijeliti u četiri grupe: djeca koja čine nasilje, djeca koja trpe nasilje, djeca koja su izložena nasilju, ali ga i sama čine te djeca koja ne sudjeluju u vršnjačkom nasilju. Učestalost vršnjačkog nasilja značajno varira u odnosu na zemlju gdje je provedeno istraživanje te o načinu definiranja negativnih postupaka. Zato može doći do velikih razlika u rezultatima istraživanja. Različitost djece prema nekim karakteristikama, npr. izgledu, zdravstvene poteškoće, sposobnostima ili pripadnost manjinama, mogu predstavljati povećani rizik za sudjelovanje u vršnjačkom nasilju. Hoće li se neko dijete agresivno ponašati ili ne, osim individualnih karakteristika, ovisi i o utjecajima/poticajima koji dolaze iz njegovog okruženja – obitelj, škola, društvena zajednica, mediji. Područje djelovanja Crkve obuhvaća i pastoralni rad sa svima onima koji su na određeni način od društva odbačeni ili ignorirani te svi oni koji trpe neku nepravdu. Tu spadaju i djeca koja trpe nasilje i zlostavljanje (i ne samo od strane odraslih nego i od svojih vršnjaka). Različite djelatnosti/mjesta u sklopu Crkve mogu pomoći u prihvaćanju djeteta koje trpi vršnjačko nasilje i to uključivanjem u zajedništvo što može rezultirati jačanju njegovog samopouzdanja, osjećaja pripadanja, prihvaćanja i sl.
vršnjačko nasilje ; klasifikacija vršnjačkog nasilja ; učestalost vršnjačkog nasilja ; rizični čimbenici pojavnosti nasilja ; pastoralni rad kao mogućnost prevencije vršnjačkog nasilja
nije evidentirano
engleski
Bullying and possibilities to use pastoral work in preventing bullying
nije evidentirano
bullying, classification of bullying, frequency of bullying, risk factors, pastoral work, prevention
nije evidentirano
Podaci o izdanju
67
11.09.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Katolički bogoslovni fakultet u Đakovu
Osijek