Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vrijednost kao partnera i socioseksualnost (CROSBI ID 417014)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Lucić, Ana Vrijednost kao partnera i socioseksualnost / Penezić, Zvjezdan (mentor); Zadar, Odjel za psihologiju, . 2015

Podaci o odgovornosti

Lucić, Ana

Penezić, Zvjezdan

hrvatski

Vrijednost kao partnera i socioseksualnost

Vrijednost kao partnera je ukupna vrijednost karakteristika koju neka osoba posjeduje u određenom trenutku i kontekstu i koje utječu na njenu sposobnost da uspješno pronađe, privuče i zadrži partnera. Što se tiče preferencija pri odabiru partnera, jedna od ključnih spolnih razlika je veća važnost koju žene pridaju financijskoj osiguranosti muškarca, dok je fizička atraktivnost žena bila važnija muškarcima. Socioseksualnost se odnosi na individualne razlike u potrebi za emocionalnom bliskošću i povezanošću s partnerom prije stupanja u seksualne odnose. U brojnim istraživanjima pokazano je da su muškarci nerestriktivniji od žena, odnosno da imaju tendenciju ulaska u seksualne odnose u odsutnosti prethodne bliskosti, predanosti i drugih indikatora emocionalnog vezivanja. Muškarci s visokom vrijednošću kao partnera obično su postizali više rezultate na socioseksualnosti što upućuje na to da primjenjuju kratkoročne seksualne strategije, dok u prethodnim istraživanjima veza između vrijednosti kao partnera i socioseksualnosti kod žena nije bila tako jasna. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos samoprocijenjene vrijednosti kao partnera, procjene vrijednosti kao partnera idealnog partnera u dugoročnoj vezi te socioseksualnosti kod muškaraca i žena. Istraživanje je provedeno putem online upitnika na uzorku od 643 ispitanika u dobi od 18 do 30 godina. Primjenjen je Revidirani upitnik socioseksualne orijentacije te Inventar vrijednosti kao partnera. Rezultati su pokazali da su privlačno lice i privlačno tijelo muškarci procjenjivali značajno važnijim, dok je financijska osiguranost bila važnija ženama. Nadalje, kod muškaraca je utvrđena značajna pozitivna povezanost samoprocijenjene privačnosti tijela i socioseksualnosti, no nije utvrđena značajna povezanost samoprocijenjene privlačnosti lica i socioseksualnosti. Kod žena nije dobivena statistički značajna povezanost samoprocijenjene privlačnosti lica i privlačnosti tijela sa socioseksualnosti. Pokazalo se i da su muškarci nerestriktivniji od žena te da postoji pozitivna povezanost samoprocijenjene vrijednosti kao partnera i procjene vrijednosti kao partnera idealnog partnera u dugoročnoj vezi.

vrijednost kao partnera, samoprocjena vrijednosti kao partnera, socioseksualnost, spolne razlike

nije evidentirano

engleski

Mate value and sociosexuality

nije evidentirano

mate value, self-perceived mate value, sociosexuality, gender differences

nije evidentirano

Podaci o izdanju

30

23.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Odjel za psihologiju

Zadar

Povezanost rada

Psihologija