Vrijednost kao partnera i socioseksualnost (CROSBI ID 417014)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Lucić, Ana
Penezić, Zvjezdan
hrvatski
Vrijednost kao partnera i socioseksualnost
Vrijednost kao partnera je ukupna vrijednost karakteristika koju neka osoba posjeduje u određenom trenutku i kontekstu i koje utječu na njenu sposobnost da uspješno pronađe, privuče i zadrži partnera. Što se tiče preferencija pri odabiru partnera, jedna od ključnih spolnih razlika je veća važnost koju žene pridaju financijskoj osiguranosti muškarca, dok je fizička atraktivnost žena bila važnija muškarcima. Socioseksualnost se odnosi na individualne razlike u potrebi za emocionalnom bliskošću i povezanošću s partnerom prije stupanja u seksualne odnose. U brojnim istraživanjima pokazano je da su muškarci nerestriktivniji od žena, odnosno da imaju tendenciju ulaska u seksualne odnose u odsutnosti prethodne bliskosti, predanosti i drugih indikatora emocionalnog vezivanja. Muškarci s visokom vrijednošću kao partnera obično su postizali više rezultate na socioseksualnosti što upućuje na to da primjenjuju kratkoročne seksualne strategije, dok u prethodnim istraživanjima veza između vrijednosti kao partnera i socioseksualnosti kod žena nije bila tako jasna. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos samoprocijenjene vrijednosti kao partnera, procjene vrijednosti kao partnera idealnog partnera u dugoročnoj vezi te socioseksualnosti kod muškaraca i žena. Istraživanje je provedeno putem online upitnika na uzorku od 643 ispitanika u dobi od 18 do 30 godina. Primjenjen je Revidirani upitnik socioseksualne orijentacije te Inventar vrijednosti kao partnera. Rezultati su pokazali da su privlačno lice i privlačno tijelo muškarci procjenjivali značajno važnijim, dok je financijska osiguranost bila važnija ženama. Nadalje, kod muškaraca je utvrđena značajna pozitivna povezanost samoprocijenjene privačnosti tijela i socioseksualnosti, no nije utvrđena značajna povezanost samoprocijenjene privlačnosti lica i socioseksualnosti. Kod žena nije dobivena statistički značajna povezanost samoprocijenjene privlačnosti lica i privlačnosti tijela sa socioseksualnosti. Pokazalo se i da su muškarci nerestriktivniji od žena te da postoji pozitivna povezanost samoprocijenjene vrijednosti kao partnera i procjene vrijednosti kao partnera idealnog partnera u dugoročnoj vezi.
vrijednost kao partnera, samoprocjena vrijednosti kao partnera, socioseksualnost, spolne razlike
nije evidentirano
engleski
Mate value and sociosexuality
nije evidentirano
mate value, self-perceived mate value, sociosexuality, gender differences
nije evidentirano
Podaci o izdanju
30
23.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Odjel za psihologiju
Zadar