Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 915146

Učeničke poteškoće s elektromagnetskom induckijom


Jeličić, Katarina; Planinić, Maja; Planinšič, Gorazd
Učeničke poteškoće s elektromagnetskom induckijom // Povezivanje nastave fizike i istraživanja: zbornik radova / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2015. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Učeničke poteškoće s elektromagnetskom induckijom
(High school students' difficulties with electromagnetic induction)

Autori
Jeličić, Katarina ; Planinić, Maja ; Planinšič, Gorazd

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Povezivanje nastave fizike i istraživanja: zbornik radova / Pećina, Planinka - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2015

Skup
XII. hrvatski simpozij o nastavi fizike

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.03 - 1.04. 2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
elektromagnetizam ; nastava fizike
(electromagnetism ; physics teaching)

Sažetak
Na XI. hrvatskom simpoziju o nastavi fizike prezentirani su rezultati intervjua s 9 srednjoškolskih učenika. Predstavljeni su njihovi mentalni modeli elektromagnetske indukcije i razumijevanje pojmova poput magnetskih polja oko vodiča kojima teče struja, pojma magnetske sile, magnetskog toka i Lenzovog pravila. Koristeći rezultate tih intervjua osmišljen je upitnik kojim je testirano učeničko razumijevanje elektromagnetske indukcije i spomenutih pojmova u svrhu boljeg nastavničkog razumijevanja učeničkih poteškoća. U istraživanju je sudjelovalo 537 učenika trećih razreda srednjih škola gimnazijskog programa nakon obrađenih tema iz elektromagnetizma. Upitnik je sadržavao 19 pitanja viseštrukog izbora i otvorenog tipa. Rezultati pokazuju da je test odgovarao sposobnostima učenika. Planiramo prezentirati rezultate upitnika, najčešće učeničke poteškoće, najbolje riješena pitanja te usporediti poteškoće identificirane prethodnim intervjuima s nalazima upitnika. Također, raspraviti ćemo ulogu aktivacije učeničkih resursa prilikom razmišljanja o pojmovima iz elektromagnetizma kao i njihovu ulogu u kombinaciji s postojećim učeničkim konceptima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Maja Planinić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Jeličić, Katarina; Planinić, Maja; Planinšič, Gorazd
Učeničke poteškoće s elektromagnetskom induckijom // Povezivanje nastave fizike i istraživanja: zbornik radova / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2015. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Jeličić, K., Planinić, M. & Planinšič, G. (2015) Učeničke poteškoće s elektromagnetskom induckijom. U: Pećina, P. (ur.)Povezivanje nastave fizike i istraživanja: zbornik radova.
@article{article, editor = {Pe\'{c}ina, P.}, year = {2015}, keywords = {electromagnetism, physics teaching}, title = {High school students' difficulties with electromagnetic induction}, keyword = {electromagnetism, physics teaching}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }