Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 914944

Strategije suočavanja u kontekstu intelektualnih sposobnosti, emocionalne inteligencije i samopoštovanja


Ambrosi-Randić, Neala; Glivarec, Jeanette
Strategije suočavanja u kontekstu intelektualnih sposobnosti, emocionalne inteligencije i samopoštovanja // Psihologija u promociji i zaštiti ljudskih prava i društvene pravednosti / Ćubela Adorić, Vera ; Franc, Renata ; Kalebić Maglica, Barbara ; Nakić Radoš, Sandra (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo ; Hrvatska psihološka komora ; Društvo psihologa Zadar, 2017. str. 181-181 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 914944 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Strategije suočavanja u kontekstu intelektualnih sposobnosti, emocionalne inteligencije i samopoštovanja
(Coping strategies in the context of intellectual abilities, emotional intelligence and self-esteem)

Autori
Ambrosi-Randić, Neala ; Glivarec, Jeanette

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Psihologija u promociji i zaštiti ljudskih prava i društvene pravednosti / Ćubela Adorić, Vera ; Franc, Renata ; Kalebić Maglica, Barbara ; Nakić Radoš, Sandra - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo ; Hrvatska psihološka komora ; Društvo psihologa Zadar, 2017, 181-181

ISBN
978-953-55079-6-3

Skup
25. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 8-11.11.2017

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
suočavanje, intelektualne sposobnosti, emocionalna inteligencija, samopoštovanje
(coping, intellectual abilities, emotional intelligence, self-esteem)

Sažetak
Uvod. Prilikom susretanja sa stresnim situacijama pojedinci odgovaraju različitim oblicima ponašanja koji se nazivaju strategijama suočavanja, a njihova je funkcija da umanje učinak tih stresnih događaja. Strategije suočavanja su važne za razumijevanje određenih poremećaja i često se proučavaju u kontekstu kliničke procjene i savjetovanja, pa je tako ispitivan njihov odnos s varijablama spola, dobi, školskoga uspjeha, darovitosti, samoefikasnosti, osobina ličnosti, depresivnosti, ovisnosti, a u novije vrijeme i psihosomatskih smetnji i zdravstvenih tegoba. S obzirom da su strategije suočavanja ne samo važan čimbenik razvoja psiholoških i somatskih problema, već i preduvjet pozitivnoga rasta i razvoja, u ovom smo istraživanju željeli ispitali njihov odnos s intelektualnim sposobnostima, emocionalnom inteligencijom i samopoštovanjem. Cilj. Osnovni je cilj bio provjeriti jesu li kognitivna i emocionalna inteligencija te samopoštovanje povezani s uporabom specifičnih strategija suočavanja kod djece. Metoda. Na uzorku od 203 učenika i učenica petih razreda osnovnih škola primijenili smo Skalu suočavanja sa stresom za djecu i adolescente (SUO), test intelektualnih sposobnosti KI-4, dvije mjere emocionalne inteligencije (Test rječnika emocija - TRE i Test razumijevanja emocija - TRaE), te Coopersmithovu skalu samopoštovanja. Skala suočavanja sastoji se od sedam subskala koje su ujedno i dimenzije suočavanja: rješavanje problema, izbjegavanje, emocionalna reaktivnost, podrška obitelji i prijatelja, kognitivno restrukturiranje i distrakcija. Iako SUO daje mogućnost ispitivanja učestalosti i efikasnosti korištenja pojedinih skupina strategija, za potrebe ovoga istraživanja usmjerili smo se samo na učestalost. Rezultati i rasprava. Korelacijske analize pokazale su da se uz više intelektualne sposobnosti javlja značajno manja uporaba strategija traženja pomoći od prijatelja i roditelja, dok se uz više rezultate na skalama emocionalne inteligencije javlja manje korištenje strategija emocionalne reaktivnosti (npr. vikanje, udaranje) kojima se „prazni“ i izražava ljutnja. Isto je tako zanimljivo da je više samopoštovanje značajno povezano s manjom uporabom strategija izbjegavanja (koje uključuje maštanje, zamišljanje, sanjarenje) i emocionalnoga reagiranja. Zaključak. Ovakvi rezultati podržavaju Lazarusovu preporuku o tome da se proučavanje suočavanja ne bi trebalo izdvojiti iz složenog područja emocionalnog i kognitivnog funkcioniranja te socijalnih odnosa. S obzirom na postojeću negativnu povezanost emocionalne inteligencije i strategija emocionalne reaktivnosti, u nastavku istraživanja bilo bi vrlo zanimljivo provjeriti može li se postojećim školskim programima razvoja emocionalne inteligencije utjecati i na strategije suočavanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Neala Ambrosi-Randić (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Ambrosi-Randić, Neala; Glivarec, Jeanette
Strategije suočavanja u kontekstu intelektualnih sposobnosti, emocionalne inteligencije i samopoštovanja // Psihologija u promociji i zaštiti ljudskih prava i društvene pravednosti / Ćubela Adorić, Vera ; Franc, Renata ; Kalebić Maglica, Barbara ; Nakić Radoš, Sandra (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo ; Hrvatska psihološka komora ; Društvo psihologa Zadar, 2017. str. 181-181 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Ambrosi-Randić, N. & Glivarec, J. (2017) Strategije suočavanja u kontekstu intelektualnih sposobnosti, emocionalne inteligencije i samopoštovanja. U: Ćubela Adorić, V., Franc, R., Kalebić Maglica, B. & Nakić Radoš, S. (ur.)Psihologija u promociji i zaštiti ljudskih prava i društvene pravednosti.
@article{article, year = {2017}, pages = {181-181}, keywords = {suo\v{c}avanje, intelektualne sposobnosti, emocionalna inteligencija, samopo\v{s}tovanje}, isbn = {978-953-55079-6-3}, title = {Strategije suo\v{c}avanja u kontekstu intelektualnih sposobnosti, emocionalne inteligencije i samopo\v{s}tovanja}, keyword = {suo\v{c}avanje, intelektualne sposobnosti, emocionalna inteligencija, samopo\v{s}tovanje}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo ; Hrvatska psiholo\v{s}ka komora ; Dru\v{s}tvo psihologa Zadar}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, year = {2017}, pages = {181-181}, keywords = {coping, intellectual abilities, emotional intelligence, self-esteem}, isbn = {978-953-55079-6-3}, title = {Coping strategies in the context of intellectual abilities, emotional intelligence and self-esteem}, keyword = {coping, intellectual abilities, emotional intelligence, self-esteem}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo ; Hrvatska psiholo\v{s}ka komora ; Dru\v{s}tvo psihologa Zadar}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font