Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i usamljenost u adolescenciji (CROSBI ID 416852)

Ocjenski rad | diplomski rad

Predrijevac, Nives Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i usamljenost u adolescenciji / Šincek, Daniela (mentor); Babić Čikeš, Ana (neposredni voditelj). Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2017

Podaci o odgovornosti

Predrijevac, Nives

Šincek, Daniela

Babić Čikeš, Ana

hrvatski

Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i usamljenost u adolescenciji

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati doprinos sociodemografskih podataka, osobina ličnosti, samopoštovanja i emocionalne inteligencije objašnjenju usamljenosti kod srednjoškolaca te ispitati dobne i spolne razlike u emocionalnoj inteligenciji, samopoštovanju i usamljenosti. Istraživanje je provedeno na uzorku od N=193 učenika prvih i trećih razreda Trgovačke i komercijalne škole Davor Milas u Osijeku. Instrumenti korišteni u istraživanju su: sociodemografski upitnik, Upitnik emocionalne kompetentnosti, kratka forma UCLA skale usamljenosti, Test upravljanja emocijama, Rosenbergova skala samopoštovanja i BFI upitnik ličnosti. Analiza spolnih i dobnih razlika pokazuje da postoje statistički značajne razlike u usamljenosti. Utvrđeno je da učenice izvještavaju o višim razinama usamljenosti u odnosu na učenike, kao i učenici trećih razreda u odnosu na učenike prvih razreda. Rezultati pokazuju da su ekstraverzija i samoprocjena emocionalne inteligencije značajni negativni prediktori usamljenosti na uzorku mladića, dok su ekstraverzija i ugodnost značajni negativni prediktori usamljenosti kod djevojka. Nadalje, pokazalo se da postoji statistički značajna razlika u samopoštovanju s obzirom na spol. Učenici imaju više samopoštovanje u odnosu na učenice. Rezultati dobiveni na Upitniku emocionalne kompetentnosti pokazuju da postoji statistički značajna razlika s obzirom na dob. Naime, učenici prvih razreda postižu više rezultate u odnosu na učenike trećih razreda. Dobivena je i statistički značajna razlika u rezultatima Testa upravljanja emocijama s obzirom na spol. Učenice postižu više rezultate u odnosu na učenike.

usamljenost, samopoštovanje, emocionalna inteligencija, osobine ličnosti, adolescencija

nije evidentirano

engleski

Emotional intelligence, self-esteem and loneliness in adolescence

nije evidentirano

loneliness, self-esteem, emotional intelligence, personality traits, adolescence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

35

28.11.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Psihologija