Usklađenost inicijalnog obrazovanja učitelja s potrebama odgojno-obrazovne inkluzije (CROSBI ID 60163)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Gluhak, Ivana ; Bouillet, Dejana
hrvatski
Usklađenost inicijalnog obrazovanja učitelja s potrebama odgojno-obrazovne inkluzije
Inkluzivni odgoj i obrazovanje podrazumijeva pristajanje uz inkluzivnu politiku i inkluzivnu odgojno-obrazovnu praksu koja smanjuju isključenost u odgoju i obrazovanju po bilo kojoj osnovi. Ta je orijentacija snažno podržana svim međunarodnim i nacionalnim dokumentima koji uokviruju obrazovne sustave suvremenih država. Ipak, akademske rasprave ukazuju na nedostižnost ideala inkluzivnog obrazovanja, rezultati suvremenih istraživanja na postojanje mnogih učenika koja školu ne doživljavaju kao sigurno mjesto u kojem su dobrodošli, stručne analize na zaključak da školski sustavi mnogih zemalja i dalje perpetuiraju postojeću neravnopravnost, a procijenjena nekompetentnost učitelja diljem svijeta jedna je od osnovnih prepreka inkluzivnom obrazovanju. Sve navedeno upućuje na važnost inicijalnog obrazovanja učitelja u stvaranju uvjeta za povećanje inkluzivnosti hrvatskog školstva. Stoga je cilj rada usmjeren na analizu usklađenosti inicijalnog obrazovanja učitelja s potrebama odgojno-obrazovne inkluzije. On je ostvaren pomoću analize procjena studenata završne godine integriranog sveučilišnog učiteljskog studija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (n = 85) koja se temelji na istraživanju provedenom u ak. god. 2015./2016. U istraživanju je korištena „Skala procjene usmjerenosti studijskog programa razvoju kompetencija za odgojno- obrazovnu inkluziju“ koja je konstruirana za potrebe istraživanja. Prikupljeni podaci obrađeni su na deskriptivnoj razini, a hipoteze su provjeravane t-testom. Utvrđeno je da je inicijalno obrazovanje učitelja tek djelomično usklađeno s potrebama inkluzivnog odgoja i obrazovanja, da među studentima s obzirom na program kojeg studiraju u odnosu na procjene ne postoje razlike, kao ni u odnosu na to jesu li tijekom studija uz obvezne slušali i izborne inkluzivne kolegije.
djeca/učenici s teškoćama ; inicijalno obrazovanje učitelja ; inkluzivnost hrvatskog školstva ; odgojno-obrazovna inkluzija ; prava djece
nije evidentirano
engleski
The Compatibility between the Initial Teacher Education and the Needs of the Educational Inclusion
nije evidentirano
children with disabilities ; children's rights ; educational inclusion ; inclusion in Croatian education ; initial teacher education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
139-162.
objavljeno
Podaci o knjizi
Zbornik odabranih radova s 11. Međunarodnoga balkanskog kongresa obrazovanja i znanosti „Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost“, tematsko područje: Kvaliteta i inkluzivnost obrazovanja – preduvjeti održive budućnosti
Bouillet, Dejana ; Đuranović, Marina ; Tot, Daria
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2017.
978-953-8115-24-0