Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Usklađenost inicijalnog obrazovanja učitelja s potrebama odgojno-obrazovne inkluzije (CROSBI ID 60163)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Gluhak, Ivana ; Bouillet, Dejana Usklađenost inicijalnog obrazovanja učitelja s potrebama odgojno-obrazovne inkluzije // Zbornik odabranih radova s 11. Međunarodnoga balkanskog kongresa obrazovanja i znanosti „Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost“, tematsko područje: Kvaliteta i inkluzivnost obrazovanja – preduvjeti održive budućnosti / Bouillet, Dejana ; Đuranović, Marina ; Tot, Daria (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 139-162

Podaci o odgovornosti

Gluhak, Ivana ; Bouillet, Dejana

hrvatski

Usklađenost inicijalnog obrazovanja učitelja s potrebama odgojno-obrazovne inkluzije

Inkluzivni odgoj i obrazovanje podrazumijeva pristajanje uz inkluzivnu politiku i inkluzivnu odgojno-obrazovnu praksu koja smanjuju isključenost u odgoju i obrazovanju po bilo kojoj osnovi. Ta je orijentacija snažno podržana svim međunarodnim i nacionalnim dokumentima koji uokviruju obrazovne sustave suvremenih država. Ipak, akademske rasprave ukazuju na nedostižnost ideala inkluzivnog obrazovanja, rezultati suvremenih istraživanja na postojanje mnogih učenika koja školu ne doživljavaju kao sigurno mjesto u kojem su dobrodošli, stručne analize na zaključak da školski sustavi mnogih zemalja i dalje perpetuiraju postojeću neravnopravnost, a procijenjena nekompetentnost učitelja diljem svijeta jedna je od osnovnih prepreka inkluzivnom obrazovanju. Sve navedeno upućuje na važnost inicijalnog obrazovanja učitelja u stvaranju uvjeta za povećanje inkluzivnosti hrvatskog školstva. Stoga je cilj rada usmjeren na analizu usklađenosti inicijalnog obrazovanja učitelja s potrebama odgojno-obrazovne inkluzije. On je ostvaren pomoću analize procjena studenata završne godine integriranog sveučilišnog učiteljskog studija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (n = 85) koja se temelji na istraživanju provedenom u ak. god. 2015./2016. U istraživanju je korištena „Skala procjene usmjerenosti studijskog programa razvoju kompetencija za odgojno- obrazovnu inkluziju“ koja je konstruirana za potrebe istraživanja. Prikupljeni podaci obrađeni su na deskriptivnoj razini, a hipoteze su provjeravane t-testom. Utvrđeno je da je inicijalno obrazovanje učitelja tek djelomično usklađeno s potrebama inkluzivnog odgoja i obrazovanja, da među studentima s obzirom na program kojeg studiraju u odnosu na procjene ne postoje razlike, kao ni u odnosu na to jesu li tijekom studija uz obvezne slušali i izborne inkluzivne kolegije.

djeca/učenici s teškoćama ; inicijalno obrazovanje učitelja ; inkluzivnost hrvatskog školstva ; odgojno-obrazovna inkluzija ; prava djece

nije evidentirano

engleski

The Compatibility between the Initial Teacher Education and the Needs of the Educational Inclusion

nije evidentirano

children with disabilities ; children's rights ; educational inclusion ; inclusion in Croatian education ; initial teacher education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

139-162.

objavljeno

Podaci o knjizi

Zbornik odabranih radova s 11. Međunarodnoga balkanskog kongresa obrazovanja i znanosti „Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost“, tematsko područje: Kvaliteta i inkluzivnost obrazovanja – preduvjeti održive budućnosti

Bouillet, Dejana ; Đuranović, Marina ; Tot, Daria

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2017.

978-953-8115-24-0

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice