PREDNOSTI I OGRANIČENJA METODA ZA KLASTERIRANJE PODATAKA U DIMENZIJI IDENTIFIKACIJE KLIJENATA (CROSBI ID 656729)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Panjkota, Ante ; Šalov, Iva ; Krajnović, Aleksandra
hrvatski
PREDNOSTI I OGRANIČENJA METODA ZA KLASTERIRANJE PODATAKA U DIMENZIJI IDENTIFIKACIJE KLIJENATA
Brojni autori predložili su 4-dimenzionalni CRM model kojeg čine identifikacija klijenata, privlačenje klijenata, razvoj odnosa s klijentima i zadržavanje klijenata. Prednosti i ograničenja različitih klasterskih metoda pri identifikaciji klijenata koje je moguće naći u raspoloživoj akademskoj literaturi predmet su ovog rada. Najčešće korištene metode u toj dimenziji su k- means ili njegove izvedenice i različite metode tzv. mekog klasteriranja (npr. Fuzzy C-means), a poslovna područja u kojima se uobičajeno koriste za identifikaciju klijenata su maloprodaja, telekomunikacije, bankarstvo, turizam i energetika. Jednostavnost upotrebe, dobra i razumljiva segmentacija korisnika su osnovne prednosti navedenih pristupa, dok su problemi procjene broja klastera, nemogućnosti direktne ugradnje dinamičkog ponašanja klijenata u klasterske strukture i tzv. problem višedimenzionalnosti uočeni kao glavna ograničenja primjene metoda klasteriranja u dimenziji identifikacije klijenata. Ovaj rad daje nekoliko smjernica koje bi mogle biti korisne strategije u nadvladavanju uočenih ograničenja.
klasteriranje, identifikacija klijenata, k-means, meko klasteriranje, CRM
nije evidentirano
engleski
ADVANTAGES AND LIMITATIONS OF THE DATA CLUSTERING METHODS IN THE CUSTOMER IDENTIFICATION DIMENSION
nije evidentirano
clustering, customer identification, k-means, soft clustering, CRM
nije evidentirano
Podaci o prilogu
195-208.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
2nd Croatian Direct Marketing Association Conference (2nd CRODMA Conference 2017) - CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT - The impact of digital technology - Book of Papers
Dobrinić, Damir
Varaždin: Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA)
2459-7953
2459-7953
Podaci o skupu
2nd Croatian Direct Marketing Association Conference (2nd CRODMA Conference 2017) - CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT - The impact of digital technology
predavanje
12.10.2017-13.10.2017
Varaždin, Hrvatska