Crni petak (CROSBI ID 245894)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Petljak, Kristina ; Štulec, Ivana
hrvatski
Crni petak
Dan nakon američkog Dana zahvalnosti tradicionalno označava početak potrošačke euforije izazvane vrtoglavim sniženjima kojima maloprodavači nastoje privući potrošače u svoje prodavaonice. Kako se Dan zahvalnosti obilježava četvrti četvrtak u mjesecu studenome, kojih mjesec dana prije Božića, petak nakon njega mnogi potrošači prigodno iskorištavaju za kupovinu božićnih poklona, što kako bi rano odradili tu zadaću, a što kako bi iskoristili produženi vikend. Maloprodavači su već davno uočili ovaj obrazac u ponašanju potrošača i dodatno ga okrenuli u svoju korist stimulirajući potrošače popustima i do čak 90%. Iako je riječ o fenomenu koji se prvotno javio u SAD-u pod nazivom „Black Friday“ odnosno Crni petak, kao i svi ostali potrošački trendovi ubrzo se proširio ostatkom svijeta. Proteklih godina i na našim prostorima sve je više maloprodavača koji se odlučuju na ovu vrstu promotivne prodaje. Međutim, u usporedbi s američkim izvornikom, potrošačka groznica u našoj zemlji daleko je manjeg intenziteta. Razloga za to je nekoliko, a kao najvažniji mogu se istaknuti niski popusti, popusti na samo dio asortimana, uključenost samo dijela maloprodavača i nedovoljna komunikacija nadolazećih popusta. Koliko su hrvatski potrošači upoznati sa samim fenomenom Crnog petka, te koji su njihovi stavovi i reakcije spram fenomena vidljivo je iz provedenog istraživanja.
Crni petak ; maloprodaja
nije evidentirano
engleski
Black Friday
nije evidentirano
Black Friday ; retailing
nije evidentirano