Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 914297

Učinak poučavanja strategija čitanja na čitanje s razumijevanjem u pravnom engleskom kao stranom jeziku struke


Lukica, Ivana
Učinak poučavanja strategija čitanja na čitanje s razumijevanjem u pravnom engleskom kao stranom jeziku struke, 2017., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 914297 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učinak poučavanja strategija čitanja na čitanje s razumijevanjem u pravnom engleskom kao stranom jeziku struke
(The Effects of Reading Strategies Instruction on Reading Comprehension of Students of Legal English)

Autori
Lukica, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
31.05

Godina
2017

Stranica
257

Mentor
Šamo, Renata

Ključne riječi
strategije čitanja, motivacija za čitanje na engleskom jeziku, čitanje s razumijevanjem na engleskom jeziku, poučavanje strategija čitanja
(reading strategies, reading motivation, reading comprehension, reading strategies instruction)

Sažetak
Vještina čitanja na stranom jeziku važan je čimbenik koji doprinosi akademskom uspjehu studenata. U ovladavanju tom vještinom veliku ulogu imaju strategije čitanja i motivacija za čitanje. Stoga smo nastojali utvrditi postojanje pozitivnih učinaka eksplicitnog poučavanja strategija čitanja na čitanje s razumijevanjem na engleskom kao stranom jeziku pravne struke. Osim toga, nastojali smo utvrditi i hoće li ispitanici nakon poučavanja pokazati veću metakognitivnu svjesnost o strategijama čitanja i hoće li poučavanje strategija čitanja utjecati na rast motivacije za čitanje na engleskom jeziku. Naposljetku, nastojali smo utvrditi povezanost strategija čitanja, motivacije za čitanje i čitanja s razumijevanjem s nekoliko važnih čimbenika te razlike među ispitanicima s obzirom na spol. U istraživanju smo koristili dva opća upitnika, dva testa čitanja s razumijevanjem, upitnike za mjerenje korištenja strategija čitanja, motivacije za čitanje na engleskom jeziku, polustrukturirani intervju i razgovor sa studentima u skupini. Rezultati pokazuju da ispitanice percipiraju da češće koriste strategije čitanja i da su motiviranije za čitanje od ispitanika. Utvrđena je i pozitivna korelacija prosječne ocjene iz predmeta engleski jezik u srednjoj školi, percipirane vještine čitanja i učestalosti čitanja s uspjehom na testovima čitanja s razumijevanjem te pozitivna korelacija percipirane učestalosti korištena strategija i motivacije za čitanje. Naposljetku, rezultati pokazuju pozitivan učinak poučavanja strategija čitanja na metakognitivnu svjesnost o korištenju pomoćnih strategija čitanja. Rezultati dobiveni kvalitativnom obradom podataka ukazuju da su pojedini ispitanici ostvarili ne samo značajan napredak u čitanju s razumijevanjem, nego i u motivaciji za čitanje i učenje te samopouzdanju i samostalnosti. S obzirom na dobivene rezultate i spoznaje o koristi poučavanja strategija čitanja iz drugih istraživanja, predlažemo uključivanje eksplicitnog poučavanja strategija čitanja u nastavu pravnog engleskog kao stranog jezika struke.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Renata Šamo (mentor)

Avatar Url Ivana Lukica (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Lukica, Ivana
Učinak poučavanja strategija čitanja na čitanje s razumijevanjem u pravnom engleskom kao stranom jeziku struke, 2017., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Lukica, I. (2017) 'Učinak poučavanja strategija čitanja na čitanje s razumijevanjem u pravnom engleskom kao stranom jeziku struke', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Lukica, I.}, year = {2017}, pages = {257}, keywords = {strategije \v{c}itanja, motivacija za \v{c}itanje na engleskom jeziku, \v{c}itanje s razumijevanjem na engleskom jeziku, pou\v{c}avanje strategija \v{c}itanja}, title = {U\v{c}inak pou\v{c}avanja strategija \v{c}itanja na \v{c}itanje s razumijevanjem u pravnom engleskom kao stranom jeziku struke}, keyword = {strategije \v{c}itanja, motivacija za \v{c}itanje na engleskom jeziku, \v{c}itanje s razumijevanjem na engleskom jeziku, pou\v{c}avanje strategija \v{c}itanja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Lukica, I.}, year = {2017}, pages = {257}, keywords = {reading strategies, reading motivation, reading comprehension, reading strategies instruction}, title = {The Effects of Reading Strategies Instruction on Reading Comprehension of Students of Legal English}, keyword = {reading strategies, reading motivation, reading comprehension, reading strategies instruction}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font