Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učinak poučavanja strategija čitanja na čitanje s razumijevanjem u pravnom engleskom kao stranom jeziku struke (CROSBI ID 416771)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Lukica, Ivana Učinak poučavanja strategija čitanja na čitanje s razumijevanjem u pravnom engleskom kao stranom jeziku struke / Šamo, Renata (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2017

Podaci o odgovornosti

Lukica, Ivana

Šamo, Renata

hrvatski

Učinak poučavanja strategija čitanja na čitanje s razumijevanjem u pravnom engleskom kao stranom jeziku struke

Vještina čitanja na stranom jeziku važan je čimbenik koji doprinosi akademskom uspjehu studenata. U ovladavanju tom vještinom veliku ulogu imaju strategije čitanja i motivacija za čitanje. Stoga smo nastojali utvrditi postojanje pozitivnih učinaka eksplicitnog poučavanja strategija čitanja na čitanje s razumijevanjem na engleskom kao stranom jeziku pravne struke. Osim toga, nastojali smo utvrditi i hoće li ispitanici nakon poučavanja pokazati veću metakognitivnu svjesnost o strategijama čitanja i hoće li poučavanje strategija čitanja utjecati na rast motivacije za čitanje na engleskom jeziku. Naposljetku, nastojali smo utvrditi povezanost strategija čitanja, motivacije za čitanje i čitanja s razumijevanjem s nekoliko važnih čimbenika te razlike među ispitanicima s obzirom na spol. U istraživanju smo koristili dva opća upitnika, dva testa čitanja s razumijevanjem, upitnike za mjerenje korištenja strategija čitanja, motivacije za čitanje na engleskom jeziku, polustrukturirani intervju i razgovor sa studentima u skupini. Rezultati pokazuju da ispitanice percipiraju da češće koriste strategije čitanja i da su motiviranije za čitanje od ispitanika. Utvrđena je i pozitivna korelacija prosječne ocjene iz predmeta engleski jezik u srednjoj školi, percipirane vještine čitanja i učestalosti čitanja s uspjehom na testovima čitanja s razumijevanjem te pozitivna korelacija percipirane učestalosti korištena strategija i motivacije za čitanje. Naposljetku, rezultati pokazuju pozitivan učinak poučavanja strategija čitanja na metakognitivnu svjesnost o korištenju pomoćnih strategija čitanja. Rezultati dobiveni kvalitativnom obradom podataka ukazuju da su pojedini ispitanici ostvarili ne samo značajan napredak u čitanju s razumijevanjem, nego i u motivaciji za čitanje i učenje te samopouzdanju i samostalnosti. S obzirom na dobivene rezultate i spoznaje o koristi poučavanja strategija čitanja iz drugih istraživanja, predlažemo uključivanje eksplicitnog poučavanja strategija čitanja u nastavu pravnog engleskog kao stranog jezika struke.

strategije čitanja, motivacija za čitanje na engleskom jeziku, čitanje s razumijevanjem na engleskom jeziku, poučavanje strategija čitanja

nije evidentirano

engleski

The Effects of Reading Strategies Instruction on Reading Comprehension of Students of Legal English

nije evidentirano

reading strategies, reading motivation, reading comprehension, reading strategies instruction

nije evidentirano

Podaci o izdanju

257

31.05.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti