Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Model izrade učeničkog korpusa (CROSBI ID 416699)

Ocjenski rad | diplomski rad

Nedić, Ivan Model izrade učeničkog korpusa / Mikelić Preradović, Nives (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2017

Podaci o odgovornosti

Nedić, Ivan

Mikelić Preradović, Nives

hrvatski

Model izrade učeničkog korpusa

Korpusi danas bez dvojbe zauzimaju važno mjesto kao alat u raznim istraživanjima. Interes za učenjem stranih jezika potaknuo je dodatnu specijalizaciju i razvoj učeničkih korpusa. Veći svjetski jezici njihovu su važnost brzo prepoznali te su u skladu s tim najbrojniji učenički korpusi engleskoga jezika. Objava korpusa International Corpus of Learner English otvorila je vrata razvoju učeničkih korpusa i na osnovu njega nastali su mnogi istraživački radovi i novi korpusi. Osim razvoja učeničkih korpusa za druge veće jezike poput francuskog, španjolskog i njemačkog, u zadnjih nekoliko godina došlo je do razvoja učeničkih korpusa i manjih, ali nama bližih slavenskih jezika poput češkog i slovenskog, a naposljetku i korpusa za sam hrvatski jezik. Međutim, da bi brojni korpusi koji nastaju u posljednje vrijeme mogli biti temelj za korisne analize koje će doprinijeti razumijevanju međujezika i procesa učenja stranog jezika, potrebno je prije same izrade razmisliti o brojnim pitanjima. Neka od tih pitanja odnose se na same učenike (dob, spol, materinski jezik), dok se druga odnose na vrstu teksta koji se prikuplja i način prikupljanja i obrade. Upotrebljivost korpusa izravno ovisi o pažnji koja je posvećena određivanju varijabli i načinu prikupljanja građe. Iz tog razloga oportunistički prikupljeni korpusi teško mogu predstavljati temelj za neke relevantne analize i usporedbe jezika učenika i izvornih govornika. Iako je iz svega navedenog vidljivo da je standardizacija postupka izrade i anotacije korpusa od presudne važnosti za daljnji razvoj u području, opće prihvaćeni standard prema kojem bi se izrađivali i označavali svi novi korpusi još uvijek ne postoji.

model izrade učeničkog korpusa, varijable u projektiranju, anotacija korpusa

nije evidentirano

engleski

Model of the learner corpus design

nije evidentirano

model of the learner corpus design, variables in design, anotation of the learner corpus

nije evidentirano

Podaci o izdanju

56

29.09.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti